بورس۲۴
1399/12/23
11:07
مهمترین تحرکات حقیقی ها در هفته سوم اسفند ماه و طی نیمه ابتدایی امروز (شنبه)

در هفته ای که گذشت بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد که بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را حقیقی ها انجام دادند. در قیاس با هفته دوم اسفند ماه ارزش کل معاملات ۳۰ درصد و ارزش معاملات خرد ۱۸ درصد رشد داشت.

بورس۲۴ : در هفته ای که گذشت بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد که بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را حقیقی ها انجام دادند. در قیاس با هفته دوم اسفند ماه ارزش کل معاملات ۳۰ درصد و ارزش معاملات خرد ۱۸ درصد رشد داشت.


پرمعامله ترین سهم ها از لحاظ ریالی در هفته گذشته به ترتیب برکت، شپنا، اپال، شبندر، شستا، فولاد، خساپا، فملی، خودرو، وتجارت، شتران، سمگا، کزغال، شبریز، وبملت و وپارس بودند.


بیشترین خریدهایی که حقیقی ها از حقوقی ها انجام دادند به ترتیب برکت، جم پیلن، خبازرس، کرمان، رافزا، وبانک، تماوند، ونیکی، شلرد، لخانه، شجم، وپست، شفن، حفاری، قنقش و شپدیس بودند.


در مقابل بیشترین فروش هایی که حقیقی ها به حقوقی ها داشتند یا به عبارت دیگر عمده ترین خریدهای حقوقی ها از حقیقی ها به ترتیب اپال، وتجارت، فملی، سمگا، شستا، وپارس، وسپهر، شپنا، وپاسار، سیتا، فولاد، وبملت، شتران، قثابت، غنوش، وبصادر و آریا بودند.


پربازده ترین سهم ها در هفته سوم اسفند ماه به ترتیب رافزا، غپاک، نمرینو، تنوین، برکت، اتکای، حفاری، تاصیکو، جم، شبهرن، جم پیلن، شاوان، بمیلا، شاراک، نوری، شبندر بودند.


بیشترین زیان را به ترتیب نبورس، تاپکیش، پتایر، دی، ثنوسا، وپارس، پارسیان، گشان، خکاوه، سنوین، ثزاگرس، وثخوز، ساروج، کاما، وحکمت و خصدرا به سهامداران خود تحمیل کردند.


در مجموع وضعیت معاملات در هفته سوم اسفند ماه بهتر از هفته دوم اسفند ماه بود. ضمن افزایش نسبی ارزش معاملات شاهد کاهش خروج نقدینگی خرد به صندوق های با درامد ثابت نیز بودیم. البته خروج پول حقیقی از بازار ۱۸ درصد بیشتر از هفته دوم اسفند ماه بود اما ورود پول خرد به صندوق های با درآمد ثابت ۷۵ درصد کاهش داشت.


در هفته گذشته بازدهی بازار نیز بهبود یافت. به طوری که شاخص کل که در هفته دوم اسفند ماه با بازدهی منفی ۳ درصدی مواجه شده بود در هفته سوم اسفند ماه حدود ۲ درصد بازدهی مثبت داشت و از محدوده ۱ میلیون و ۱۷۸ هزار واحد تا ۱ میلیون و ۲۰۶ هزار واحد رشد کرد. بازدهی شاخص هموزن در حالی صفر درصد بود که در هفته دوم اسفند ماه با بازدهی منفی ۱ درصد مواجه شده بود. در پایان هفته سوم اسفند ماه شاخص هموزن در ارتفاع ۴۳۱ هزار پایی ایستاد.


تداوم بهبود وضعیت بازار در ابتدای هفته پایانی سال


امروز شنبه ۲۳ اسفند ماه نیز بازار در پس بهبود وضعیتی که طی هفته اخیر تجربه کرده بود، مثبت کار خود را آغاز کرده و تا کنون که تقریبا نیمی از بازار را پشت سر گذاشته ایم کلیه شاخص ها سبزپوش هستند. شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرده و تا محدوده ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار واحد پیش رفته است. فارس، کچاد، فولاد، جم، شپنا، پارسان و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.


تا این لحظه حقیقی ها حدود ۲،۸۰۰ میلیارد تومان معامله در بازار سرمایه انجام دادند و حدود ۲۷۵ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. بیشترین فروش حقیقی ها به حقوقی ها به ترتیب وسپهر، فخوز، وبملت، وپاسار، فملی، شبندر، خساپا، جم، سمگا، شبریز و کنور بودند و بیشترین خریدهایی که حقیقی ها از حقوقی ها داشتند به ترتیب در نمادهای برکت، وصندوق، کزغال، دارا یکم، کرمان، وپارس، کچاد، غگلپا، فالوم و کنور انجام شده است.








انتهای خبر

0
0