تحلیل برای سود
1400/06/02
08:40
گزارش بازار 1 شهریور ماه 1400 🔴 در بازار امروز، شاخص در پی معاملات روز گذشته با افزایش ارتفاع کار خود را آغاز کرد. از همان ابتدا میزان عرضه در سهام...

گزارش بازار ۱ شهریور ماه ۱۴۰۰


🔴 در بازار امروز، شاخص در پی معاملات روز گذشته با افزایش ارتفاع کار خود را آغاز کرد. از همان ابتدا میزان عرضه در سهام شاخص‌ساز فولاد، شستا، فارس، فملی و شپنا بیشتر بود و نمادهای کوچک بازار مورد استقبال قرار داشتند، در نتیجه شاخص کل روندی نزولی در پیش گرفت. پس از گذشت یک ساعت ابتدایی که میزان تقاضا در صنایع پتروشیمی و سیمان بیشتر از باقی صنایع بود، صنایع دارویی، خودرویی، بانکی، چند رشته‌ای صنعتی و فولادی به رنج مثبت کشیده شدند و شاخص کل که بیش از ۶ هزار با افت همراه بود تغییر مسیر داد و روند صعودی را در پیش گرفت، شاخص هم وزن نیز مثبت و صعودی پیگیری می‌شد.


در ادامه گروه‌های سیمان و دارو و پتروشیمی مورد استقبال خریداران بودند، اما در سایر گروه‌ها افزایش مجدد عرضه را شاهد بودیم. در این میان، شاخص کل به ارتفاع دیروز خود رسیده بود و شاخص هم وزن به روند صعودی خود ادامه می‌داد. درپایان صنایع سیمانی و دارویی با روندی مثبت به کار خود پایان دادند، در صنعت پتروشیمی از میزان تقاضا کمی کاسته شد و در باقی صنایع تک نمادها مورد استقبال قرار داشتند و شاخص با ۳۳۷ واحد افزایش ارتفاع در جایگاه ۱ میلیون و۵۱۵ هزار واحد آرام گرفت و شاخص هم وزن در طی یک روند صعودی، رشد ۴ هزار و ۱۰۰ واحدی را برای خود به ثبت رساند.



🔴 نمادهای «پترول» «اخابر» «شپدیس» «اپال» «وپارس» «همراه» بیشترین نقش را در رشد شاخص برعهده داشتند و در مقابل نمادهای «فارس» «میدکو» «فولاد» در صدر جدول تاثیرگذاران منفی بر شاخص بودند.



🔴در فرابورس نیز شاخص همانند شاخص بورس پس از گذشت ۱ ساعت ابتدایی با یک تغییر روند همراه بود و سبز پوش شد و در حالی با رشد ۲۰ واحدی در ارتفاع ۲۱ هزار و ۸۹۷ واحدی آرام گرفت که به رشد بیش از ۴۴ واحد نیز رسیده بود.



🔴 نمادهای «صبا» «وسپهر» «شگویا» «زاگرس» «مارون» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «آریا» «بپاس» «کگهر» «ذوب» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «سپید» «شستا» «پترول» «برکت» «خودرو» «خساپا» «شپنا» پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «وهامون» «دی» «مدیریت» «گدنا» «لطیف» «کرمان» «آریا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۲۱,۳۷۹ میلیارد تومان بود که ۱۰,۶۷۳ میلیارد تومان آن (معادل ۵۰ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۸،۸۱۸ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴امروز شاهد ثبت دومین رکورد ارزش معاملات خرد بودیم. بیشترین میزان، مربوط به روز گذشته به ارزش ۱۱،۰۵۴ میلیارد تومان می‌باشد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات برابر ۱ میلیون و ۶۳۵ هزار واحد بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۵۶ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۶۶ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 نمادهای «پترول» «خبهمن» «کدما» «لپارس» «کرمان» «ثمسکن» «تملت» «بهپاک» «مادیرا» «گکوثر» «کپشیر» «یپاها» «شگویا» «دجابر» حجم‌های مشکوکی را به خود دیدند.



🔴 نمادهای «پارتا» «خکرمان» نمادهایی با حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی از ۱۹.۲ به ۲۲ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی از ۱۷.۹ به ۱۸.۶ میلیون تومان رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۴ درصد و حقوقی‌ها ۱۶ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۵ درصد و حقوقی‌ها ۱۵ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی» « خودرو» «فلزات» «بانکی» «کانه‌های فلزی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خبهمن» «شپنا» «شستا» «کدما» «برکت» «شتران» «پترول» «خساپا » بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خبهمن» «دی» «خساپا» «خودرو» «کرمان» «پترول» «وپارس» «خگستر» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «انبوه‌سازی» «زراعت» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «پالایشی» «فلزات» «بانک» «خودرو» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «دلر» « سپید» «شاراک» «اپال» «نوری» «ثباغ» «کرمان» «تایرا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا» «فولاد» «سمگا» « پارس» «برکت» «فارس» «وبملت» «ونوین» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



انتهای خبر

0
0