تحلیل برای سود
1400/09/14
15:41
📝گزارش بازار یکشنبه 14 آذر ماه 1400 🔴 بازار بورس امروز با گرایشات مثبت در بزرگان بازار و با لیدری پالایشی‌ها کار خود را آغاز کرد و در مداری مثبت ب...

📝گزارش بازار یکشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار بورس امروز با گرایشات مثبت در بزرگان بازار و با لیدری پالایشی‌ها کار خود را آغاز کرد و در مداری مثبت به مسیر خود ادامه داد. در ادامه شاخص با حفظ این روند صعودی کانال ۱.۳۴ میلیون را پس گرفت و با گذر از نیمه اول بازار رشد بیش از ۷۶۰۰ واحدی را تجربه کرد. اگرچه گرایشات مثبت در کوچکترها کمتر به چشم میخورد اما شاخص هموزن هم با رشد محدود ۳۳۰ واحدی همراه بود و سبزپوش دنبال می‌شد. در نهایت نیز شاخص با ۸ هزار و ۴۸۶ واحد رشد در جایگاه ۱ میلیون و ۳۴۳ هزار واحدی گرفت و شاخص هم وزن با ۴۳۰ واحد افزایش در ارتفاع ۳۶۳ هزار واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «فولاد» «شبندر» « وغدیر » « تاپیکو» «شپنا» بیشترین نقش را در رشد شاخص بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «کگل» «تیپیکو» «وتجارت» «آپ» در صدر تاثیرگذاران منفی در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۷۴ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «آریا» « شگویا » « غصینو » «شاوان» «دماوند» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای « وهور » « سمگا» « مارون » «پیزد» «سرچشمه» «حسیر» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شبندر » « شستا» « بوعلی » «فولاد» «برکت» «ثبهساز» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «وکبهمن» «توسن» «فجهان» «گدنا» «مدیریت» « کرمان » «سپیدار» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴،۰۵۹ میلیارد تومان بود که ۲،۸۳۶ میلیارد تومان آن (معادل ۷۰ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته افت ۷ درصدی را داشته است.



🔴 حجم کل معاملات با افزایش ۴ درصدی به مقدار ۵ میلیارد و ۸۴۶ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز تقریبا همانند روز معاملاتی گذشته برابر ۵۷۴ هزار واحد بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۷۸ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۸۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۵ درصد و حقوقی‌ها ۱۵ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۵.۴ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۰.۱ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۳ تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۶ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۸۰ نماد به ۱۲۶ نماد با ارزش ۴۳۱ میلیارد تومان (کاهش ۳۰ درصدی) و تعداد صفوف خرید با افزایش ۲۹ نماد به ۵۲ نماد با ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان (افزایش ۱۵۸ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۲۸۹ نماد در محدوده مثبت و ۳۲۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۹۶ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۳۳ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی» «فلزی» « خودرویی » «پالایشی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شبندر» «فولاد» «شستا» «بپاس» «بورس» «برکت» «انرژی۳» «شپنا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « شبندر » «کرمان» «خگستر» «فاذر » « خبهمن» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « سیمان » «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «بیمه» «فلزی» «دارویی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شفن» «بورس» «توسن» «فسپا» «سپاها» «وبملت» «وبصادر» «وتوسم» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «تنوین» «سپ» «بپاس» « امین » «وسپهر» «واعتبار» «دالبر» «فسبزوار» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 نمادهای «ولشرق» «وایران» «گدنا» «وتوسم» «خکار» «غویتا» «نطرین» شاهد حجم‌های مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «فبیرا» «وکادو» «شپترو» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.

انتهای خبر

0
0