تحلیل برای سود
1400/05/05
18:42
🔴 در جریان معاملات سه‌شنبه، 5ام مرداد ماه، شاخص کل بورس تهران در شروع بازار به میزان 6 هزار واحد قد کشید و به ارتفاع 1 میلیون و 329 هزار واحد رسید،...

🔴 در جریان معاملات سه‌شنبه، ۵ام مرداد ماه، شاخص کل بورس تهران در شروع بازار به میزان ۶ هزار واحد قد کشید و به ارتفاع ۱ میلیون و ۳۲۹ هزار واحد رسید، اما در همان یک ساعت ابتدایی بازار تحت تآثیر لیدرهای بازار در روندی نزولی قرار گرفت و سرانجام با ۶ هزار و ۱۴۲ واحد عقب نشینی در جایگاه ۱ میلیون و ۳۱۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.



🔴 شاخص کل هم‌وزن از همان شروع بازار در مسیری نزولی قرار داشت و سرانجام با افت ۶هزار و ۱۴۲ واحدی در جایگاه ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد قرار گرفت.



🔴 نمادهای «فولاد» «شستا» «شپنا» «شتران» «تاپیکو» «وتجارت» بیشترین نقش را در افت شاخص برعهده داشتند و در مقابل نمادهای «کگل» «کچاد» «وامید» «ومعادن» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل بورس بودند.



🔴در فرابورس شاخص ابتدا ۶۰ واحد قد کشید اما در همان ساعت ابتدایی با افزایش قدرت فروشنده‌ها، روند نزولی به خود گرفت و در ساعت پایانی سرخ پوش شد و با افت ۴۸ واحدی در جایگاه ۱۹ هزار و ۲۹۰ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «کگهر» «بپاس» «ذوب» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «هرمز» «غصینو» «سدبیر» «شصدف» «مارون» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۱۴,۰۷۳ میلیارد تومان بود که ۵,۵۸۸ میلیارد تومان آن (معادل ۴۰ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۶،۹۳۳ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد صفوف فروش به ۲۰۴ نماد با ارزش صف ۹۷۸ میلیارد تومان(افزایش ۲۴ درصدی) و در مقابل تعداد صفوف خرید به ۳۲ نماد با ارزش صف ۶۰۱ میلیارد تومان(کاهش ۲ درصدی) رسید.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۶۷ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۰ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.


🔴نمادهای «ذوب» «ومعادن» «کگل» «حفاری» «زفکا» «همراه» «بوعلی» «شاراک» «غگل» «غچین» «وامید» «سیمرغ» «های‌وب» حجم‌های مشکوکی را به خود دیدند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۵.۵ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد ۱۰.۲ میلیون تومان به ثبت رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۹ درصد و حقوقی‌ها ۲۱ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۲ درصد و حقوقی‌ها ۱۸ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی» «کانه‌های فلزی» «فلزات» «خودرویی» «سرمایه‌گذاری» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «ومعادن» «ذوب» «شستا» «کگل» «برکت» «فولاد» «خساپا» «کچاد» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خساپا» «ذوب» «کرمان» «خپارس» «وسخوز» «وسکرمان» «خگستر» «ومعادن» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «کانه‌های فلزی» «پتروشیمی» «مخابرات» «زراعت» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزی» «سیمانی» «دارویی» «بانکی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «ومعادن» « جم‌پیلن » «شاراک» «کگهر» «وامید» «کدما» «کچاد» «بوعلی» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «تاپیکو» «فولاد» «ذوب» «شستا» «برکت» «وتجارت» «سفارس» «حکشتی» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.




🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فگستر» «گدنا» «بگیلان» «ولپارس» «آبادا» «شاروم» «چخزر» «پیزد» بیشترین قدرت خرید حقیقی را دارا بودند و نمادهای «قپیرا» «وتوسم» «بفجر» «ولپارس» «پارس» «زکوثر» «غزر» «سیتا» بیشترین قدرت خرید حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فولاد» «فارس» «فملی» «کگل» «شستا» بیشترین ارزش بازار را دارا بودند و نمادهای «فملی» «فولاد» «فارس» «وپاسار» «بپاس» بیشترین ارزش شناوری را داشتند.



برخی از اخبار منتشر شده:



🔵رئیس سازمان بورس طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که دامنه نوسان با تغییر همراه خواهد بود، لذا دامنه نوسان کنونی در محدوده فعلی باقی نمی‌ماند.



🔵 معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد در بخش سیمان صادراتی نداریم و صادرات این صنعت به صورت کلینکر می‌باشد و امید است با قول‌های وزارت نیرو از هفته‌های آینده شرایط در این صنعت به ثبات برسد.

انتهای خبر

0
0