همفکران
1401/03/17
16:06
گزارش بازار/ حریف فروشندگان نشد!

شاخص کل بورس تهران ۱۷امین روز از خرداد ۱۴۰۱ را با رشد محدود ۱۰۷۰ واحدی به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار واحد متوقف شد. این شاخص بورسی برخلاف روزهای گذشته سعی داشت روندی صعودی داشته باشد اما در میانه‌های راه دوباره از صعود بازماند، به طوری که تنها توانست حدود ۱۶۰۰ رشد را رقم بزند و در یکساعت پایانی به موجب افزایش مجدد عرضه ها حدود ۵۰۰ را از دست بدهد. شاخص هموزن نیز...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران ۱۷امین روز از خرداد ۱۴۰۱ را با رشد محدود ۱۰۷۰ واحدی به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار واحد متوقف شد. این شاخص بورسی برخلاف روزهای گذشته سعی داشت روندی صعودی داشته باشد اما در میانه‌های راه دوباره از صعود بازماند، به طوری که تنها توانست حدود ۱۶۰۰ رشد را رقم بزند و در یکساعت پایانی به موجب افزایش مجدد عرضه ها حدود ۵۰۰ را از دست بدهد.


شاخص هموزن نیز همچون شاخص کل روز را منفی آغاز کرد و سپس به مدار صعودی بازگشت. ولی نتوانست به مسیرش ادامه دهد و باز هم سرخ پوش به خط پایان رسید و ۹۴۰ واحد افت را رقم زد.


شپنا، فارس و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. هرسه خوب شروع کردند اما در نهایت با عقب نشینی خریداران در مرز صفر معاملاتی متوقف شدند. حکشتی، فملی و وبملت بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. حکشتی بیشتر روز را در صف فروش سپری کرد اما در نهایت به افت حدود ۴ درصدی اکتفا کرد. دو نماد دیگر حوالی صفر تابلو متوقف شدند و تغییر قیمتی خاصی نداشتند.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر افت قیمت نمادهای ددانا و سمگا و اتکای، ۱۶ واحد کاهش یافت و در سطح ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد قرار گرفت. آریا و خدیزل نمادهایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه امروز ۴۵۳ میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۷۶ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۵۱ میلیارد دلار رسید.




خبرهای موثر


پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی به شورای حکام ارائه شد


خبرگزاری فرانسه به نقل از دو دیپلمات نوشته آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه برای محکوم‌کردن ایران به بهانه «عدم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی» را به شورای حکام ارائه کردند.


پنج شنبه، روز احتمالی رای گیری.


قطر: با تهران و واشنگتن برای بازگشت به برجام رایزنی می‌کنیم


وزیر خارجه قطر با اشاره به گفت‌وگوهایش با همتای آمریکایی خود گفت که قطر با تهران و واشنگتن به منظور ایجاد زمینه مشترک برای بازگشت به توافق هسته‌ای رایزنی می‌کند.


ترین های معاملات بورس


خودرویی ها، فلزات اساسی ها و شیمیایی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، هلدینگ و بانک به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای شستا، خساپا و خودرو نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



امروز صندوق های قابل معامله با اختلاف بیشترین پول را از سوی سهامداران خرد جذب کردند. در مقابل، بیشترین خروج نقدینگی های حقیقی از شیمیایی ها و فلزات اساسی ها صورت گرفت. نمادهای کایزد و پلاستح بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای فملی و حکشتی بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



برخلاف روز گذشته، امروز در بازار سهام شاهد شروعی متعادل به همراه نوسانات مثبت بودیم. به طوری که هرچه بیشتر می گذشت دست خریدار قوی تر و بهبود تقاضا مشهودتر می شد، تا جایی که صنایعی نظیر پالایش و خودرو کامبک زدند و با رشد قیمتی همراه شدند. اما علیرغم همه این تلاشها بازار سرمایه ناکام ماند و به موجب افزایش عرضه ها در یکساعت پایانی نتوانست، از صعود بازماند.


خودرویی ها در شروع بهتر بودند. ورنا بالاخره مدار نزولی خارج شد و توانست با رشد حداکثری و با صف خرید به کارش پایان دهد. این نماد امروز به ۵۱۶ تومان رسید. در مقابل خگستر و خساپا و ایران خودرو که محدوده ۳+ هم بالا آمده بودند در نهایت در مرز صفر معاملاتی متوقف شدند. خاور و خدیزل از دیگر پرتقاضاهای این صنعت بودند.


بانکی ها امروز را هم در مدار منفی پشت سر گذاشتند اما متعادلتر از روزهای قبل. وبملت حوالی صفر تابلو در قیمت ۳۷۰ تومان متوقف شد. وبصادر و وتجارت با افت بالغ بر ۱.۵ درصدی به محدوده ۱۸۰ تومان رسیدند. وپارس و وشهر از تک نمادهای سبز پوش گروه بودند.


در فلزات اساسی ها نیز بهبود تقاضا مشهود بود. فملی و فولاد به افت قیمتی بیشتر رضایت ندادند و در محدوده صفر تابلو خود را نگه داشتند. فملی ۷۳۳ تومان و فولاد ۱۱۲۷ تومان شد. فباهنر و فلوله پرتقاضا بودند و با رشد قیمتی روز را به پایان بردند.


پالایشی ها از پیشتازان بازار بودند که در ساعات ابتدایی پرقدرت ظاهر شدند اما در انتها به موجب افزایش عرضه ها، آن ها نیز تصمیم به عقب نشینی گرفتند. شپنا تا حوالی سقف قیمتی نیز پیش رفت اما در نهایت با رشد حدود ۱ درصدی در قیمت ۶۷۰ تومان بست. شتران و شبندر متعادل و سبزپوش به خط پایان رسیدند و شبریز اما ۱.۳ درصد کاهش قیمت داشت و ۲۲۷۰ تومان شد.


سیمانی ها امروز خوش درخشیدند و در راس توجه خریداران قرار گرفتند. ستران، سفارس، سفانو و سکرد رشد حداکثری داشتند و با صف خرید بستند. سخوز ۵+ خورد و ۲۳۳۴ تومان شد.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه نمادهای فبستم، قتربت و نبروج و در بازه ۳۰ روزه نمادهای نبروج، پشاهن و باران بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را تکنو با ۴.۸۱ درصد، غچین با ۴.۷۹ درصد و سصفها با ۳.۹۲ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام قپیرا با ۴.۵۴ درصد، غشصفا با ۳.۹۴ درصد و امید با ۳.۷ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار به نسبت روز گذشته ۷۴۰ تومان افزایش یافته و هم اکنون هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید ۰.۵۳ درصد رشد داشت و به ۱۵ میلیون و ۸۳ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۲۷ درصد افزایش ارزش داشت و به محدوده ۱۸۴۶ دلار رسید.


انتهای خبر

0
0