تحلیل برای سود
1400/05/23
21:28
گزارش بازار 23 مرداد ماه 1400 🔴 در جریان معاملات شنبه، شاخص با افزایش ارتفاع به میزان 5 هزار و 766 واحد کار خود را آغاز کرد اما این رشد پایدار نبود...

گزارش بازار ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۰


🔴 در جریان معاملات شنبه، شاخص با افزایش ارتفاع به میزان ۵ هزار و ۷۶۶ واحد کار خود را آغاز کرد اما این رشد پایدار نبود و در یک ساعت ابتدایی شاخص قرمز پوش شد و افت بیش از ۵ هزار واحدی را به همراه داشت. در ادامه با افزایش نرخ دلار میزان تقاضا در بازار نیز شدت گرفت و شاخص بخشی از عقب نشینی خود را جبران کرد تا بدین ترتیب با ۳ هزار و ۷۹۷ واحد افت در جایگاه یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد بایستد.



🔴 شاخص هم وزن روند رو به رشدی را در دقایق ابتدایی دارا بود، اما نتوانست به این روند خود ادامه دهد و در مسیر نزولی قرار گرفت. هرچند که در دقایق پایانی با شدت گرفتن تقاضا اندکی از افت خود را جبران کرد و با ۳۴۲ واحد رشد در جایگاه ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحد ایستاد.



🔴 نمادهای «پارس» «شتران» «خودرو» «وبملت» «خساپا» «وبصادر» بیشترین نقش را در رشد شاخص برعهده داشتند و در مقابل نمادهای «فارس» «فملی» «رمپنا» در صدر جدول تاثیرگذاران منفی بر شاخص بودند.



🔴در فرابورس نیز شاخص همانند شاخص بورس با یک تغییر روند همراه بود و قرمز پوش شد اما در ساعت آخر بازار مجددا به مدار صعودی بازگشت و با ۹۴ واحد نسبت به روز معاملاتی گذشته قد کشید و ارتفاع خود را به ۲۱ هزار و ۳۰۶ واحد رساند.



🔴 نمادهای «مارون» «کگهر» «هرمز» «غصینو» «فرابورس» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «زاگرس» «آریا» «شگویا» «شاوان» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «سپید» «شستا» «خودرو» «فولاد» «شپنا» «شتران» «خساپا» پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «وهامون» «دی» «گدنا» «لطیف» «آریا» «هرمز» «کرمان» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۱۶,۲۷۰ میلیارد تومان بود که ۱۰,۲۸۷ میلیارد تومان آن (معادل ۶۳ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۳،۹۲۲ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۷ میلیارد و ۳۴ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات برابر ۱ میلیون و ۵۵۶ هزار واحد بود.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد صفوف فروش با افزایش ۳۳ نماد به ۹۰ نماد با ارزش صف ۱۰۴۸ میلیارد تومان (افزایش ۱ درصدی) و در مقابل تعداد صفوف خرید با کاهش ۱۷ نماد به ۱۰۶ نماد با ارزش صف ۹۸۷ میلیارد تومان (کاهش ۲۹ درصدی) رسید.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۴۶۶ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۲۴۲ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۲۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در کل امروز شاهد خروج پول حقیقی از سهام و درآمدثابت به مبلغی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بودیم. این رقم احتمالا یا باید در حساب مشتریان نزد کارگزاری بماند یا بصورت درخواست وجه جهت حضور در بازارهای موازی از قبیل ارز، طلا و مسکن و ...



🔴 نمادهای «خودرو» «خساپا» «خپارس» «خگستر» «وتوصا» «ونیرو» «ولساپا» «وساپا» «وپخش» «دامین» «بترانس» «پاسا» «آپ» «مرقام» «هرمز» «تایرا» حجم‌های مشکوکی را به خود دیدند.



🔴 نمادهای «گشان» «شلرد» «خصدرا» «شپلی» «فالوم» «دقاضی» «واحصا» نمادهایی با حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی از ۱۹.۱ به ۱۷.۹ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی از ۱۶.۲ به ۱۸.۲ میلیون تومان رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۱ درصد و حقوقی‌ها ۱۹ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی» « فلزات» «خودرو» «پالایشی» «بانک» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «پارس» «شستا» «شتران» «خودرو» «فولاد» «خساپا» «شپنا» «هرمز » بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خودرو» «خساپا» «دی» «وسخوز» «خپارس» «وسکرمان» «خگستر» «وبصادر» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «پتروشیمی» «ماشین آلات» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزات» «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» «سیمان» «کانه‌های فلزی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «پارس» « شتران» «هرمز» «خساپا» «تایرا» «آپ» «سپید» «خودرو» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «فملی» «شستا» « فارس» «شپنا» «رمپنا» «آریا» «غدیر» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



انتهای خبر

0
0