تحلیل برای سود
1400/10/16
10:44
📝گزارش بازار سه شنبه 15 دی ماه 🔴 معاملات امروز بورس تهران آخرین روز کاری خود را هم متعادل و کم حجم آغاز کرد و برای دقایقی هم شاهد نوسانات مثبت و...

📝گزارش بازار سه شنبه ۱۵ دی ماه



🔴 معاملات امروز بورس تهران آخرین روز کاری خود را هم متعادل و کم حجم آغاز کرد و برای دقایقی هم شاهد نوسانات مثبت و افزایش تقاضا در گروه‌های خودرو بانکی بودیم. با نزدیک شدن به پایان نیمه اول بازار مجددا تقاضا در گروه‌های خودرو و پالایشی فزونی یافت تا بزرگان در روز نوسانی بازار، شرایط بهتری را سپری کرده باشند. سرانجام شاخص کل با ۳۰۳ واحد رشد در ارتفاع ۱ میلیون و ۳۶۳ هزار واحد گرفت و شاخص هم وزن نیز با افت ۵۱۱ واحدی عدد ۳۵۹ واحد را برای خود به ثبت رساند.



🔴 نمادهای «برکت» «انرژی۳» « امین» « وپارس» « کالا» بیشترین نقش را در افت بازار بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « شبندر» « شپنا» « اپال» «کگل» «خودرو» از تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۲۷ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « غصینو » « فرابورس» « زاگرس» « شگویا» « صبا» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «آریا» «شاوان» «ومهان» «شصدف» «کگهر» از نمادهای مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «برکت» «خودرو» «کدما» «انرژی۳» «شبندر» «کالا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فرابورس» «حسیر» «سمگا» «فجهان» «حآفرین» «زملارد» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۶،۸۵۰ میلیارد تومان بود که ۲،۲۶۷ میلیارد تومان آن (معادل ۳۷ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۵ میلیارد و۵۲۰ برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۴۷ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۳۰۵ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۱۸۰ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۶۲ درصد و حقوقی‌ها ۳۸ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۷۴ درصد و حقوقی‌ها ۲۶ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۴.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۲.۴ میلیون تومان بود.



🔴سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۲.۲ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۴.۱ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۱۱۲ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۳۸۲ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز۲۵۱ نماد در محدوده مثبت و ۳۹۲ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۳۵ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۳۹ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « محصولات شیمیایی» « خودرو و ساخت قطعات « فلزات اساسی» «فعالیتهای کمکی مالی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «برکت» «فرابورس» «وپاسار» «خودرو» «شبندر» « کدما» «فملی» «کالا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «خساپا» «خپارس» «وبصادر» « وسکرد» «خبهمن» «وساغربی» «فسرب» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات » «فهالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزات اساسی» «محصولات شیمیایی» «بانک‌ها و موسسات اعتباری» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «غچین» «وصنعت» «درازک» «کرماشا» «فنوال» «بهپاک» «لطیف» «توسن» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «فولاد» «وغدیر» «ومعادن» «فجهان» «شبندر» «وبصادر» «شپدیس» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 نمادهای «فسرب» «زملارد» «غچین» «درازک» «کسرا» «خمحور» «خزر» «حسیر» «ثاخت» شاهد حجم مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «سخواف» «وبرق» شاهد حجم مشکوک در بازار پایه بودند.


برخی اخبار منتشر شده:



🔵 در ادامه کاهش نرخ بهره، امروز نرخ اخزای کوتاه‌مدت نیز کاهشی شد و تقریبا اخزای مناسب با سررسید کمتر از یک سال و نرخ بازده بالای ۲۳/۵ درصد به سختی پیدا می‌شود.



🔵 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در صورتی که طرف‌های مذاکره در وین به توافقی برای بازگشت متقابل تهران و واشنگتن به برجام برسند، لغو تحریم‌ها و گام‌هایی که آمریکا در این راستا خواهد برداشت، همگام با گام‌هایی خواهد بود که ایران باید در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد.

انتهای خبر

0
0