تحلیل برای سود
1400/10/13
17:20
📝 گزارش بازار شنبه 13 دی ماه 1400 🔴 بازار بورس تهران امروز را هر چند با تأخیر اما همراه با افزایش تقاضا به خصوص در گروه خودرو آغاز کرد اما با نزدیک...

📝 گزارش بازار شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰


🔴 بازار بورس تهران امروز را هر چند با تاخیر اما همراه با افزایش تقاضا به خصوص در گروه خودرو آغاز کرد اما با نزدیک شدن به پایان نیمه اول تقاضا در کلیت بازار با افت همراه شد و شاهد عقب نشینی خریداران بودیم . این کاهش تقاضا تا پایان بازار ادامه داشت تا شاخص کل که ابتدا با رشد هزار واحدی همراه بود تغییر جهت دهد و با ۲ هزارو ۹۷۰ واحد افت در سطح ۱ میلیون و ۳۷۶ هزار واحد بایستد و شاخص هموزن نیز در حالی که رشد ۷۶۰ واحدی را تجربه کرده بود با افت ۲۷۷ واحدی مواجه باشد و عدد ۳۶۳ هزار واحد را برای خود ثبت کند.



🔴 نمادهای «فملی» «برکت» « شبندر» « کگل» « پکرمان» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بودند و در مقابل نمادهای « نوری» « فملی» « تاپیکو» «فخوز» «امین» «وغدیر» از عمده تاثیرگذاران منفی در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۶۴ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۵۹۵ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «غصینو» « زاگرس» « آریا» « سمگا» « فرابورس» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «حآفرین» «بپاس» « توریل » «تاپکیش» «حآسا» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «شسینا» «برکت» «خودرو» «فملی» «خساپا» «خپارس» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فرابورس» « حآفرین » «گدنا» « فجهان » «توسن» «چخزر» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۱۲۵،۷۲۰ میلیارد تومان بود که ۲،۳۵۷ میلیارد تومان آن (معادل ۲ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۶.۴۰۷ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۸۴ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۲۴۳ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۱۴۳ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۶ درصد و حقوقی‌ها ۲۴ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۴.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۱.۹ میلیون تومان بود.



🔴سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۲ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۳.۹ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۱۱۹ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۴۴۷ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۲۰۸ نماد در محدوده مثبت و ۴۲۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۴۵ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۴۹ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « محصولات شیمیایی » «خودرو و ساخت قطعات» « فلزات اساسی» «فعالیت‌های کمکی مالی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شسینا» «برکت» «فملی» «خنصیر» «خودرو» «حآفرین» «سمگا» «فولاد» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « شسینا » «خودرو» «خپارس» «خساپا» « وساغربی» «حآفرین» «وسکرد» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «لاستیک و پلاستیک» «مواد و محصولات دارویی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزات اساسی» «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» «خودرو و ساخت قطعات» به نام خود ثبت کردند.




🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «پکرمان» «برکت» «چخزر» «حآفرین» «وصنعت» «حسیر» «شفا» «فاراک» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «سمگا» «اتکام» «غگلپا» «وبملت» «خنصیر» «غگیلا» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 نمادهای «اتکام» «کاوه» «برکت» «شسینا» «ثپردیس» «زبینا» شاهد حجم مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «قجام»«تماوند» «فن آوا» «آبین» «وهنر» شاهد حجم مشکوک در بازار پایه بودند.


برخی اخبار منتشر شده:


🔵 مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اعلام کرد که قطعی برق عامل اختلال در دقایق ابتدایی معاملات امروز بوده است.


🔵 رئیس سازمان بورس اعلام کرد که باید پیگیر باشیم تا فرمول محاسبه نرخ سوخت توسط وزارت نفت اصلاح شود تا فاصله قیمتی زیادی با کشورهای رقیب تولید کننده گاز وجود نداشته باشد چرا که محاسبات محاسبات نشان می‌دهد در صورت اجرایی شدن متن لایحه بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه در سال آینده به صنعت تحمیل می‌گردد که نسبت به هزینه ۸۵ هزار میلیارد تومانی کنونی بسیار بالا است.



انتهای خبر

0
0