تحلیل برای سود
1400/10/12
17:25
📝گزارش بازار شنبه 12 دی ماه 1400 🔴 بازار بورس تهران معاملات خود را متعادل‌تر از روز گذشته اما بی رمق و کم حجم آغاز کرد، در مجموع از قدرت تقاضای به...

📝گزارش بازار شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰


🔴 بازار بورس تهران معاملات خود را متعادل‌تر از روز گذشته اما بی رمق و کم حجم آغاز کرد، در مجموع از قدرت تقاضای بهتری نسبت به روز گذشته برخوردار بود. با گذر از نیمه اول قدرت خریداران رفته رفته کاهش پیدا کرد تا شاخص کل که با هزارو ۵۴۰ واحد رشد همراه بود، عقب نشینی کند و با رشد ۲۲۳ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۳۷۹ هزار واحد بایستد. شاخص هموزن نیز پس از کاهش ارتفاع در مدار صعودی قرار گرفت و با رشد ۳۶۱ واحدی همراه بود اما این رشد پایدار نبود و سرانجام با ۵۲ واحد رشد نسبت به روز گذشته در جایگاه ۳۶۳ هزار واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «فملی» «فولاد» « شبندر» « کچاد» « کگل» بیشترین نقش را در سبز بودن شاخص بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « فخوز» « شپدیس» « فارس» از تاثیرگذاران منفی در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۲ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «شگویا» « زاگرس» « هرمز» « بپاس» « حآفرین» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «کگهر» «شبصیر» «شجم» «توریل» «رنیک» نمادهای مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «خودرو» «فملی» «شبندر» «خپارس» «فولاد» «خساپا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فرابورس» «گدنا» «توسن» «حآفرین» «فجهان» «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴،۰۵۰ میلیارد تومان بود که ۲،۴۴۴ میلیارد تومان آن (معادل ۶۰ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار۵.۲۸ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۹۹ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۲۱۷ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۰۱ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۱۱۶ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۷ درصد و حقوقی‌ها ۱۳ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۴.۵ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۵.۱۱ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۱.۸ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۳.۹ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۱۱۱ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۳۹۸ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۲۷۰ نماد در محدوده مثبت و ۳۵۸ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۴۳.۶ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۴۹.۷ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» « محصولات شیمیایی » « فلزات اساسی» «محصولات غذایی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «خنصیر» «کدما» «حآفرین» «خاور» «فملی» «فولاد» «شبندر» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خاور » «خودرو» «خپارس» «خساپا» « حآفرین» «خگستر» «وتجارت» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» «هتل و رستوران» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزات اساسی» «محصولات شیمیایی» «بانکها و موسسات اعتباری» به نام خود ثبت کردند.




🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «حآفرین» «گنگین» «غزر» «وآذر» «شلرد» «غدیس» «غنوش» «کدما» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «سفارس» «فولاد» «فخوز» «شپدیس» «خبهمن» «وگردش» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «شتوکا» «وصنا» «کدما» «فخوز» شاهد حجم مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «وآفری»«سامان» «شمواد» «خاور» «وسنا» شاهد حجم مشکوک در بازار پایه بودند.


برخی اخبار منتشر شده:


🔵 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که از تاریخ ۱۳ دی در فاکتور خرید طلا، تنها اجرت و سود، مشمول مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد. این در حالی است که پیش از این ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از کل فاکتور دریافت می‌شد.


🔵 دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درخصوص وضعیت و میزان تولید کارخانه‌های تولید سیمان اعلام کرد که روند تولید و قیمت سیمان با سوخت جایگزین علی رغم هزینه بالای حمل مازوت تغییری نکرده است.



انتهای خبر

0
0