همفکران
1401/01/08
15:20
گزارش بازار/ رشد بازار سهام، در غیاب فرابورسی ها

شاخص کل بورس تهران هشتمین روز از فروردین ۱۴۰۱ را با جهش حدود ۱۵ هزار واحدی به پایان رساند و تا سطح ۱ میلیون و ۴۱۸ هزار واحد پیشروی کرد. تخت گاز این شاخص بورسی در مدار صعودی همچنان ادامه دارد. به این ترتیب امروز هم روزی تماما مثبت برای این شاخص بود....

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران هشتمین روز از فروردین ۱۴۰۱ را با جهش حدود ۱۵ هزار واحدی به پایان رساند و تا سطح ۱ میلیون و ۴۱۸ هزار واحد پیشروی کرد. تخت گاز این شاخص بورسی در مدار صعودی همچنان ادامه دارد. به این ترتیب امروز هم روزی تماما مثبت برای این شاخص بود.


امروز حال و هوای کوچک های بازار هم مثبت تر از روز های قبل بود به طوری که شاخص هموزن رشد حدود ۷ هزار واحدی را رقم زد.


شستا، نوری و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. هر سه نمادها با رشد حداکثری قیمت و در صف خرید روز را به پایان بردند. فملی، شبندر و شپنا بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. هیچ کدام به صف فروش نرفتند. فملی سرخپوش، مماس بر صفر معاملاتی به کارش پایان داد. دو نماد دیگر افت بالغ بر ۱ درصدی قیمت را تجربه کردند.


در بازار امروز فرابورس، به دلیل مشکل فنی در سامانه معاملاتی، هیچ معامله ای انجام نشد. و این شاخص در همان محدوده ۱۸ هزار و ۷۶۰ باقی ماند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه طی امروز حدود ۴۴۰ میلیارد تومان پول از سوی سهامداران حقیقی جذب بازار شد. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۶۹ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۰۵ میلیارد دلار رسید.



ترین های معاملات بورس


خودرویی ها، بانکی ها و نفتی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، چند رشته ای و بانک به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای شستا، خساپا و خودرو نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



طی امروز بانکی ها با اختلاف پذیرای بیشترین پول از سوی حقیقی های بازار بودند. در مقابل بیشترین خروج نقدینگی های خرد باز هم از صندوق های قابل معامله صورت گرفت. دو نماد وبملت و شستا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نماد شبندر و صندوق پالایش بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



بازار سرمایه امروز را در غیاب فرابورسی ها استارت زد ، چرا که به دلایل مشکلات فنی در سامانه معاملاتی فرابورس، هیچ معامله ای در این بازار صورت نگرفت.


در بازار بورس تهران برای چندمین روز متوالی شاهد تاخت و تاز خودروسازان در مدار صعودی بودیم. دارویی ها نیز به موجب اخبار مجدد حذف ارز ترجیحی دارو، امروز از جمله پیشتازان بازار بودند. تا چشم کار میکرد تنها رنگ سبز بود که در تابلو بورسی ها جلب توجه میکرد. البته که پالایشی ها و کانی های فلزی کمی سرخی به تابلو معاملات دادند اما باز هم این رنگ سبز بود که چشم نوازی میکرد.


در صنعت خودرو همچنان خگستر، ورنا و خساپا در صف خرید دنبال می شوند. ایران خودرو امروز ۲.۵ درصد بالا آمد و ۲۵۷ تومان شد. بهمن با رشد حدود ۳ درصدی به ۱۹۶ تومان رسید. خپارس نیز رشد حداکثری قیمت را تجربه کرد.


بانکی ها معاملاتی متعادل و مثبت داشتند، اما در واپسین دقایق نیمه اول معاملات، با رنج کشی های مثبت قوی به سوی سقف قیمتی به حرکت درآمدند و همگی به استقبال خریداران در صف خرید رفتند. بانک ملت خود را به بالاتر از ۴۰۰ تومان رساند. وتجارت ۲۰۷ تومان شد و وبصادر در ۲۰۸ تومان بست.


در میان فلزات اساسی ها امروز فملی کمی ساز ناهماهنگ میزد و در نهایت سرخپوش در محدوده صفر تابلو به کارش پایان داد. فولاد توانست ۱ درصد رشد کند و به ۱۱۷۹ تومان برسد. فسرب و فخوز با صف خرید به خط پایان رسیدند. ذوب رشد ۴ درصدی داشت و فاسمین ۳+ خورد.


در صنعت محصولات شیمیایی شاهد رشد حداکثری قیمت در نمادهای نوری، شفن، شسینا، شفارس، شکلر، شدوص و.... بودیم.


پالایشی ها نیز امروز سر ناسازگاری داشتند و از جمله سرخپوشان بازار بودند. شپنا، شتران، شبندر و شبریز افت بالغ بر ۱ درصدی قیمت را به ثبت رساندند.


در چند رشته ای ها ، شاهد تشکیل صف خرید شستا در سقف قیمتی روزانه بودیم و این صف تا انتها پابرجا ماند. وغدیر بیشتر روز را مماس بر صفر معاملاتی سپری کرد و در قیمت ۱۳۳۹ تومان بست.


در کانه های فلزی شاهد درخشش ومعادن کروی، تاصیکو و کدام بودیم. ومعادن ۱۲۷۶ تومان شد.


دارویی ها امروز در چشم بورس بازان بودند و تقریبا تمام نمادهای این صنعت با رشد حداکثری قیمت روز را به پایان بردند.


در مجموع طی امروز برتری نیروی تقاضا در کوچک های بازار حسابی جلب توجه می کرد.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه نمادهای دسبحا، دسبحان و غدشت و در بازه ۳۰ روزه نمادهای غدشت، دسبحا و وصندوق بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را تکنو با ۴.۵۷ درصد، فخاس با ۴.۵۳ درصد و وپارس با ۴.۴۳ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام انرژی۲ با ۳.۸۹ درصد، ثاباد با ۱.۴ درصد و غمارگ با ۱.۳۸ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار به نسبت روز قبل ۴۲۰ تومان افزایش داشت و هم اکنون هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید ۰.۴۴ درصد افزایش داشت و به ۱۲ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان رسید.


انس طلا ۱.۳۶ درصد کاهش ارزش داشت و به محدوده ۱۹۳۲ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0