اقتصاد آنلاین
1400/02/24
18:12
کدال‌نگر ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / جهش ۲۴۳درصدی سود کچاد

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. شسپا درصد افزایش سرمایه خود را به ۶۰۶درصد افزایش داد. رکیش برای هر سهم ۴۷۱ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۱۰درصدی داشته است.

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند ؛ کدال‌نگر ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است. افزایش سرمایه


«شسپا»: شرکت نفت سپاهان درصد افزایش سرمایه خود را به ۶۰۶درصد افزایش داد. به این ترتیب سرمایه شرکت به ۶,۷۱۰میلیارد تومان خواهد رسید.


«فجوش»: هیئت مدیره جوش و اکسیژن ایران افزایش سرمایه ۱۹,۸۲۴درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به تصویب رساند.


«تمدن»: حسابرس و بازرس قانونی افزایش سرمایه ۱۷۳درصدی از محل سود انباشته را تایید کرد .


«ولپارس»: هیئت مدیره لیزینگ پارسیان افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را به تصویب رساند.


«غبهپاک»: افزای سرمایه ۵۲۰درصدی شرکت صنعتی بهپاک از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


اطلاعیه‌ها


«شلعاب»: شرکت لعابیران اعلام نمود افزایش قیمت به تناسب انواع لعاب و کامپاند با افزایش ۱۵درصدی نسبت به نرخ قبل صورت می‌پذیرد.


«وتوکا»: شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد اعلام نمود درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت فولاد تاراز برای سال مالی منتهی به ۳۰اسفند ۱۳۹۹مبلغ ۲,۱۱۴,۹۹۴میلیون ریال اعلام می‌گردد.


«ثبهساز»: شرکت بهساز کاشانه تهران سود هر سهم سال مالی ۱۴۰۰ را ۳۲۹ریال اعلام کرد.


«شکربن»: شرکت کربن ایران از انحلال شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت شیمیایی خبر داد.


«غفارس»: شرکت بازار گستر پگاه منطقه ۴ در شرکت پخش سراسری بازار گستر پگاه ادغام شد.


«غگلپا»: شرکت پگاه گلپایگان اعلام نمود با شرکت بازارگستر منطقه ۴ هیچگونه مبادلات تجاری اعم از خرید و فروش نداشته است.


«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید در خصوص پیش‌بینی صورت سود و زیان منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰


این شرکت اعلام داشت که در سال جدید سود هر سهم از ۵۸ریال با افزایش سه برابری به ۱۸۲ریال خواهد رسید.


«وخارزم»: با درخواست سهامداران و مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، مهلت پذیره نویسی افزایش سرمایه «وخارزم» تمدید شد. همچنین بر اساس گزارش فعالیت ماهانه فروردین، از مجموع مبلغ ۲۸.۲هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری‌های شرکت، در حدود ۵۱درصد در بازار سرمایه و ۴۹درصد در شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌گذاری شده است.


«دهدشت»: پیرو انتشار اطلاعیه ادامه تعلیق نماد معاملاتی ناشر علی رغم پیگیری های انجام شده ابهامات موجود در وضعیت شفافیت اطلاعاتی پتروشیمی دهدشت، برطرف نشده است. لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت یک ماهه دیگر (تا تاریخ ۱۴۰۰.۰۳.۲۲ ) تمدید می گردد.


«اتکایی»: شرکت بیمه اتکایی ایرانیان اعلام نمود بانک مرکزی در بخشنامه اخیر خود نرخ جدید تسعیر ارز در پایان سال ۱۳۹۹ برای هر دلار و یورو را به ترتیب از ۹۰,۰۰۰ و ۱۰۲,۰۰۰ریال قبلی به ۱۵۹,۰۰۰ریال و ۱۹۰,۰۰۰ریال افزایش داده است. لذا با توجه به مراتب فوق و لحاظ وضعیت ارزی این شرکت که حدودا معادل ۲۵میلیون دلار مثبت برآورد می‌شود تسعیر اقلام پولی با نرخ های جدید ، برای این شرکت اثر درآمدی خواهد داشت. لیکن آثار دقیق و کامل آن با توجه به تعهدات ارزی احتمالی در بخش بیمه ای، منوط به تکمیل فرآیند تهیه صورت‌های مالی خواهد بود.


«وتجارت»: بانک تجارت اعلام نمود سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تاریخ ۱۴۰۰.۰۲.۱۲ عرضه لیکن به دلیل نبود متقاضی، عرضه سهام منتج به فروش نگردید.


«غمینو»: شرکت صنایع غذایی مینو شرق اعلام نمود با عنایت به افزایش نرخ دستمزد و سربار اثر آن بر بهای تمام شده محصولات، قیمت برخی از محصولات این شرکت پس از اخذ مجوز از انجمن شیرینی وشکلات افزایش یافت.


«غفارس»: شرکت بازارگستر پگاه منطقه ۴ در شرکت پخش سراسری بازارگستر پگاه ادغام شد.


«بفجر»: شرکت فجر انرژی خلیج فارس اعلام نمود هیات مدیره با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی ( بیمه سهام )، تحت شرایط ذیل: تعداد قابل عرضه: تا سقف ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ( بیست میلیون ) سهم، اعمال ضریب قیمت: ۱/۲۲، دوره معاملاتی: تا سقف دوازده ماه، عامل انتشار: صندوق بازارگردانی اختصاصی خلیج فارس موافقت کرد.


«وشهر»: بانک شهر اعلام داشت پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری خبرگزاری ها و صدا و سیما مبنی بر واگذاری دارایی ملکی شهرداری تهران به بانک شهر به استحضار می رساند با عنایت به مصاحبه منتشر شده برخی از افراد خارج از بانک در خبرگزاری ها و صدا و سیما مبنی بر واگذاری دارایی ملکی شهرداری تهران به بانک شهر در قبال بدهی بانکی شهرداری مذکور به استحضار می‌رساند که تهاتر دارایی‌ها منجمله دارایی های ملکی اشخاص بدهکار که توانایی بازپرداخت دیون بانکی خود را بصورت نقد ندارد با دیون بانکی مذکور امری معمول در سیستم بانکی است که تقریبا بصورت روزانه به اشکال مختلفی در بانک‌ها روی می‌دهد.


«سیتا»: شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین اعلام نمود پیروی اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰.۰۱.۲۳ مبنی بر واگذاری سهام شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران، به اطلاع می‌رساند هیچگونه پیشنهاد قیمت برای مورد فوق الذکر ارائه نگردیده است. بدیهی است در صورت هرگونه تصمیمات با اهمیت در این خصوص مراتب به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد گردید.


«ددام»: شرکت زاگرس فارمد پارس امروز دو مجمع عادی سالیانه و عمومی فوق العاده به منظور تصویب صورت‌های مالی و تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه برگزار کرد.


«حبندر»: شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر اعلام نمود در مناقصه راهبری ، تعمیر و نگهداری شناورهای جستجو و نجات دریایی (SAR) با اسامی شناورهای ناجی ۳،ناجی ۱۰، ناجی ۱۱، ناجی ۱۲، ناجی ۱۵، ناجی ۱۶، ناجی ۱۹ و قایق RIB اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به منظور شرکت در عملیات جستجو و نجات در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برنده شده است. همچنین این شرکت مزایده «قرارداد اجاره شناورها به منظور تامین ایمنی آبراه» در حوزه های جنوب شرق، جنوب غرب و شمال را برگزار می‌کند.


«ذثعمرا»: شرکت عمران و توسعه شاهد از دعوت به مشارکت در ساخت تعداد ۳۶قطعه زمین تجاری-مسکونی شرکت پاداد به صورت یکجا با متراژ عرصه ۱۵/۵۰۱ مترمربع خبر داد.


گزارش‌های ماهانه و صورت‌های مالی


«خبنیان»: شرکت بنیان دیزل در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۲,۶۷۷ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۲,۵۸۱درصدی داشته است.


«وسرمد»: بیمه سرمد در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۹۹ برای هر سهم خود ۷۷۷ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲۲درصد رشد داشت.


«فولای»: فولاد آلیاژی یزد در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۹۹، ۳۱۷ تومان به ازای هر سهم سودآوری داشته که به نسبت سال قبل ۳۱۲درصد رشد داشته است. فروش ۱۶۲درصد افزایش داشته و حاشیه سود ناخالص چهار درصد افزایش یافته و به ۱۱درصد رسیده است.


«ختراک»: ریخته‌گری تراکتورسازی ایران در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۱,۶۲۹ریال برای هر سهم سود محقق کرده است که ۱۶۸درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.


«فجر»: شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۱۳,۵۶۸ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۵۴۳درصدی داشته است. سود ناخالص در این دوره با ۴۰۰درصد رشد به ۱۲۴۱میلیارد تومان و سود خالص به ۱۱۶۴میلیارد تومان رسید. گفتنی است حاشیه سود خالص این شرکت در دوره یاد شده به ۴۲درصد رسید این در حالی است که این رقم در دوره قبل ۱۵درصد بود.


«کتوکا»: شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۴,۱۶۲ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۴۶درصدی داشته است.


«تلیسه»: شرکت دامداری تلیسه نمونه در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۹۳ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۷۷درصدی داشته است.


«وپسا»: شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۱۰ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل کاهش هفت درصدی داشته است.


«رکیش»: شرکت کارت اعتباری ایران کیش در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۴۷۱ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۱۰درصدی داشته است.


«کچاد»: چادرملو با دست یابی به سود قابل توجه ۲,۸۳۴ ریالی در عملکرد ۱۲ ماهه ۹۹ جهش ۲۴۳درصدی سود را به همراه داشت.


انتهای خبر

0
0