مبین تحلیل
1399/09/09
16:30
#گزارش_بازار 9 آذر 1399 عبور شاخص از 1.4 میلیون واحد با 36 هزار واحد رشد ،نوید برگشت پول های خارج شده از بازار و مجدد لمس قله های اوایل تابستان ا...

#گزارش_بازار ۹ آذر ۱۳۹۹



عبور شاخص از ۱.۴ میلیون واحد با ۳۶ هزار واحد رشد ،نوید برگشت پول های خارج شده از بازار و مجدد لمس قله های اوایل تابستان امسال در اواخر پاییز ا را می دهد .



بخش عمده ای این جو مثبت مربوط به شرکت های که اغلب ارزش بازاری متوسط دارند . بانکی ها و اغلب شرکت های بزرگ امروز بیشتر تحت تاثیر این جو مثبت قرار کرفته اند تا تاثیر گذار باشند .




هم زمان با عبور شاخص ۱.۴ میلیون واحد و جو مثبت همراه آن باعث شد از ۶۳۰ نماد معامله شده امروز که در ابتدای بازار،حدود ۱۰۰ نماد با درصد های منفی نسبت به دیروز معامله شدند . حدود ۶۰ نماد از آنها مثبت شدو و از این مجموعه مانند #خکاوه #خپارس #وساپا و #وسدید صف خرید شدند . در پایان بازار ۵۱۰ نماد مثبت و بیش از ۳۷۰ نماد صف خرید و سهام با درصد های منفی در پایان بازار ۱۰۰ نماد که حدود ۷۰ نماد صف فروش بودند




حجم معاملات امروز حدود ۱۹ میلیارد سهم که حدود ۹۱ درصد از خرید مربوط به حقیقی ها و ۲۰ درصد از فروش نیز به حقیقی ها اختصاص داشت . در نهایت نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد |(رقم قابل توجه ) پول حقیقی وارد بازار شده است . بیشترین حجم معاملات امروز مربوط به #وتجارت و #خودرو بوده است .




از جمله اتفاقات تاثیر گذار امروز خبر مربوط به افزایش سرمایه #شپنا و شایعات افزایش سرمایه #فولاد و تصویب ۲۰۰٪ افزایش سرمایه #نوری و مجوز افزایش سرمایه #فخوز ورود صندوق توسعه ملی با ۱۰۰۰ میلیارد پول و کاهش نرخ سود بین بانکی می باشد



۳۲۰ نماد از کل نماد های معامله شده امروز تراز ورود حقیقی از خروج حقیقی بیشتر بوده است که حدود ۶۰ نماد تراز ورود بیش از ۲ برابر خروج بوده است . ۳۱۵ نماد سرانه ورود حقیقی ها بالاتر از خروج حقیقی ها می باشد از این مجموعه ۱۷۰نماد سرانه ورود بیش از دو برابر سرانه خروج یا فروش بوده است (منظور با اطمینان و قدرت بالاتر خرید کرده اند .



📍#افرا #کفپارس #وملت #وآتوس #خکاوه سهامی بودند که روز جاری مورد حمایت خریداران قرار گرفتند . #افرا جذاب ترین نماد در این بخش بوده است .




📍 #درهآور #سدبیر #کگهر #فولای #دکیمی #کیسون بوده است بالا ترین سرانه خرید امروز بودند . #درهآور بهترین آمار مربوط را در این بین داشته است .




📍#وسدید #نرود #وحافظ #غویتا #افرا حجم مشکوک امروز بازار را به خود اختصاص داده اند




📍#کیسون #شاروم #ولپارس #گدنا #زکوثر خریداران حقیقی سهم با قدرت بسیار بالاتری نسبت به فروشندگان سهم وارد سهم شده اند .




📍#مارون #کباده #تاپیکو #تایرا #آرمان بالاترین تراز حقیقی مثبت را داشتند



📍#اخابر #کرماشا #مارون #تاپیکو #شاراک بیشترین ورود پول حقیقی امروز می باشد


➖➖➖➖➖


Mobinsb

انتهای خبر

0
0