تحلیل برای سود
1400/10/26
22:05
📝گزارش بازار شنبه 26 دی ماه 1400 🔴 بازار امروز کم حجم اما متعادل‌تر از روز گذشته کار خود را آغاز کرد و در دقایق ابتدایی شاهد تلاش خریداران در گروه...

📝گزارش بازار شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز کم حجم اما متعادل‌تر از روز گذشته کار خود را آغاز کرد و در دقایق ابتدایی شاهد تلاش خریداران در گروه خودرویی بودیم. اما با نزدیک شدن به پایان نیمه اول بازار این فروشندگان بودند که توانستند معمالات را به سود خود رقم بزنند تا روزهای فرسایشی و نزولی بازار تمامی نداشته باشد. در ادامه نیز بازار به روند نزولی خود کماکان ادامه و داد و سرانجام شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۶۹۲ واحد افت در جایگاه ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار واحد ایستاد و شاخص هم وزن نیز با ۳ هزار و ۷۰۸ واحد عقب نشینی به عدد ۳۴۶ هزار واحد رسید.



🔴 نمادهای «شپدیس» « فملی » « پارسان» « کچاد » «وغدیر » بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « پارس» «شبریز» «فارس» «برکت » «کیمیاتک» تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۱۱۷ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۷ هزار و ۸۷۱ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «بپاس» « فرابورس » « زاگرس» «شگویا» «سمگا» «کگهر» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «توسن» «بساما» «غدیس» «غگلپا» «غپآذر» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شتران » « خودرو» « شپنا » « خگستر » «فولاد» «خساپا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فرابورس » «کرمان » «توسن» « سمگا » «سدبیر » «چخزر» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴،۰۴۶ میلیارد تومان بود که ۲,۳۰۹ میلیارد تومان آن (معادل ۵۷ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۳ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۶ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۷۰ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۴۰۱ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۲۰۸ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۹۳ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۲ درصد و حقوقی‌ها ۲۸ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۹ درصد و حقوقی‌ها ۱۱ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۲۴ نماد به ۱۲۵ نماد با ارزش ۲۹۰ میلیارد تومان (کاهش ۱۴ درصدی) و تعداد صفوف خرید با افزایش ۴ نماد به ۴۷ نماد با ارزش ۹۰ میلیارد تومان (کاهش ۷ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۱۶۲ نماد در محدوده مثبت و ۴۷۱ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۶.۰۸ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۱۴ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « پتروشیمی » «خودرویی » « فلزات » « فعالیت‌های کمکی مالی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «کالا» «سمگا» «فرابورس» «شپنا » «خگستر» «فولاد» «بورس» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «کرمان» « خساپا» « خپارس » « شسینا » «زقیام» «وساغربی» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « تاصیکو» «کیمیاتک» «کاما» «چخزر» «کساوه» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «سمگا» «بپاس» « شپدیس » « شپنا» «فولاد» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 نمادهای «فرابورس» «رتاپ» «وبیمه» «زقیام» «وصنا» «فسرب» «دامین» «شگل» «واتی» شاهد حجم مشکوک بودند.



🔴 نماد «فنفت» شاهد حجم مشکوک در بازار پایه بودند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵 معاون فنی گمرک اعلام کرد که صادرات غیرنفتی امسال به ۴۶میلیاد دلار می‌رسد و تا نیمه اول امسال به طور میانگین ماهانه سه و نیم میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم.همچنین وی افزود که صادرات از شهریور امسال شتاب بیشتری گرفته است و به طور میانگین ماهانه پنج میلیارد دلار صادرات داریم و امسال تاکنون به ۳۶ میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌گردد با این شتاب تا پایان سال به ۴۶ میلیارد دلار صادرات برسیم.

انتهای خبر

0
0