مبین تحلیل
1399/09/08
16:55
#گزارش_بازار 🔶شاخص،امروز با رشد 23.5 هزار واحدی،گامی محکم برای عبور از 1.4 میلیون واحدی برداشته است . در ابتدای روز افزایش حجم عرضه ناشی از ترس ...

#گزارش_بازار



🔶شاخص،امروز با رشد ۲۳.۵ هزار واحدی،گامی محکم برای عبور از ۱.۴ میلیون واحدی برداشته است . در ابتدای روز افزایش حجم عرضه ناشی از ترس التهاب سیاسی اتفاقات دیروز اندکی بازار افت کرد. در ادامه با افزایش تقاضای شرکت های شیمیایی مانند #پترول #تاپیکو #شگویا و همراهی #فولاد و #فملی بازار شکل صعودی به خود گرفت . به صورت کلی باید گفت رشد شاخص امروز رو باید از افزایش تقاضای شرکت های متوسط (از لحاظ ارزش بازاری )پتروشیمی ها دانست . بر خلاف چند روز گذشته شاخص بازار اول بورس که اغلب شرکت های بزرک بانکی و خودروی در آن است نسبت به سایر نشانگر های بازار رشد کمتری داشته است .




🔶شاخص هم وزن امروز نیز در ادامه رشد دو روز گذشته رشد ۱.۶ درصدی داشته است که این آمار نشان اقبال دوباره بازار بعد از ماه ها به سمت شرکت های کوچک بازار می باشد .



🔶حجم معاملات امروز بازار حدود ۲۰.۵ میلیارد برگه سهام بوده است که حدود ۸۷.۵ درصد از خریداران حقیقی بوده اند ،سهم خرید حقوقی ها ۱۲.۵ درصد از کل حجم امروز می باشد .از طرفی حدود ۹۲ درصد از فروش امروز نیز مربوط به حقیقی ها بوده است .(براساس رفتارهای حجمی )



🔶از جمله اتفاقات موثر امروز آمار مربوط به ارزش معاملات خرد می باشد که حدود ۱۹ هزار میلیارد می باشد که با احتیاط می توان گفت اعتماد مجدد سهام داران به بازار می باشد . بسته شدن نماد #فملی از فردا بخاطر روند افزایش سرمایه ،افزایش سرمایه #پاکشو #وثنو #غاذر و همچنین واگذاری بازار گردانی صندوق پالایشی یکم به یک شرکت خصوصی می باشد




🔶امروز بین ۶۱۵ نماد بورسی که مورد معامله قرار گرفتند حدود ۵۹۰ نماد ورود پول حقیقی داشته اند و از ۲۸۰نماد گفته شده تراز حقیقی آنها نیز مثبت بوده است که آمار جالب توجه می باشد . حدود ۳۰۰ نماد امروز تراز مثبت (خرید حقیقی بیش از فروش حقیقی بوده است )و ۲۸۵ نماد بورسی قدرت ورود به نماد بیش از قدرت خروج حقیقی از نماد بوده است .




🔸تعداد سهام صف خرید امروز در انتهای بازار ۳۱۰ نماد بورسی بوده است که نسبت به ۱۳۰ نمادی که صبح صف خرید بودند رشد ۱۳۸ درصدی داشته است .




🔸تعداد سهام صف فروش ابتدای صبح ۱۱۵ نماد بورسی بوده است که در انتها به تعداد ۹۰ نماد بورسی رسید.




📍#شکبیر #گپارس #بزاگرس #بسویچ #زنگان سهامی بودند که روز جاری مورد حمایت خریداران قرار گرفتند . #شکبیر جذاب ترین نماد در این بخش بوده است .




📍ورود پول حقیقی مربوط به نمادهای #حسینا #آبین #غبهنوش #شغدیر #وسنو #کهمدا بوده است . #حسینا بهترین آمار مربوط را در این بین داشته است .




📍#بکهنوج #فولای #بزاگرس #وملی #دی حجم مشکوک امروز بازار را به خود اختصاص داده اند




📍#امین #زملارد #ولپارس #تایرا #های_وب #زکوثر خریداران حقیقی سهم با قدرت بسیار بالاتری نسبت به فروشندگان سهم وارد سهم شده اند .




📍#تایرا #غپآذر #سیستم #شوینده #زگلدشت بالاترین تراز حقیقی مثبت را داشتند




➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0