همفکران
1401/05/03
17:04
گزارش روز/ تیشه به ریشه اش زدند!

شاخص کل بورس تهران سومین روز از مرداد ماه ۱۴۰۱ را با افت بالغ بر ۲۴ هزار واحدی به پایان رساند و تا سطح ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار واحد عقب نشینی کرد. روند نزولی شاخص هموزن هم همسو با کلیت بازار ادامه داشت. این شاخص ۸۹۰۰ واحد دیگر را از دست داد و با افت ۲.۲ درصدی روز را به پایان برد. دعبید، وپخش و لپارس...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران سومین روز از مرداد ماه ۱۴۰۱ را با افت بالغ بر ۲۴ هزار واحدی به پایان رساند و تا سطح ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار واحد عقب نشینی کرد.


روند نزولی شاخص هموزن هم همسو با کلیت بازار ادامه داشت. این شاخص ۸۹۰۰ واحد دیگر را از دست داد و با افت ۲.۲ درصدی روز را به پایان برد.


دعبید، وپخش و لپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. لپارس در سقف قیمتی با صف خرید بست. دعبید در واپسین لحظات صف خریدش عرضه شد و در محدوده مثبت ۳ درصد به کارش پایان داد. وپخش با رشد ۲.۵ درصدی قیمت همراه شد. فولاد، شبندر و ومعادن بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. فولاد با افت ۳.۵ درصدی قیمت مواجه شد. ومعادن در یک قدمی صف فروش بست و شبندر در مدار منفی ۴ درصدی متوقف شد.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر کاهش قیمت نمادهای آریا و زاگرس و شاوان، ۳۰۷ واحد افت کرد و در محدوده ۱۸ هزار و ۸۷۴ واحد قرار گرفت. رافزا و فتوسا نمادهایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشتند و مانع از افت بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه در بازار امروز ۵۹۹ میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس حدود ۶۵ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۶۴ میلیارد دلار رسید.




ترین های معاملات بورس


نفتی ها، شیمیایی ها و خودرویی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، بانک و هلدینگ به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای شستا، خودرو و خساپا نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



امروز هیچ پولی از سوی حقیقی ها جذب بازار نشد و اکثریت صنایع با تراز نقدینگی حقیقی منفی بستند. در مقابل شیمیایی ها و نفتی ها بیشترین مقدار از پول های خرد را از دست دادند. نمادهای شپنا و خودرو بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای پشاهن و لپارس بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



در بازار امروز شاهد تخته گاز شاخص ها و سهم ها در مدار نزولی بودیم. به طوری که تابلو معاملات یکپارچه سرخ پوش بود و به زور می شد نمادی سبزپوش را پیدا کرد. تعداد نمادهای منفی در انتهای بازار به ۵۲۰ و ارزش صفوف فروش به ۵۴۰ میلیارد تومان رسید، اینها در حالیست که تنها ۵۰ نماد سبزپوش به خط پایان رسیدند و ارزش صفوف خرید در انهایت ۴۵ میلیارد تومان شد. نمادهای شفن، انرژی۱، تمحرکه و وساپا بیشترین ارزش صفوف فروش را داشتند.


امروز بالغ بر ۹۰ درصد بازار منفی بود و شدت خروج پول از سوی کدهای حقیقی بیشتر شد تا جایی که تقریبا تمامی صنایع با خروج نقدینگی های خرد همراه بودند. از طرفی دیگر به موجب تداوم حکم فرمایی رکودی عمیق بر بازار سرمایه، ارزش معاملات خرد تغییر مثبتی نداشت و در محدوده ۲ هزار میلیارد تومان باقی ماند.


تک نمادهایی نظیر وبرق، سکرد، غدشت، غدام، زنگان، فتوسا و لپارس از معدود نمادهای پرتقاضا بودند که رشد قیمتی را تجربه کردند.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه و ۳۰ روزه نمادهای ومشان، دحاوی، فسا و پشاهن بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را کطبس با ۴.۰۱ درصد، تکنو با ۳.۶۷ درصد و مداران با ۳.۴۴ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام کبورس با ۵.۶۳ درصد، شگل با ۵.۰۵ درصد و حپترو با ۴.۹۱ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار به نسبت روز گذشته افت ۱۷۰ تومانی داشت و هم اکنون در محدوده ۳۱ هزار و ۸۸۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید با افت ۰.۳۷ درصدی، به ۱۴ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۱۶ درصد افزایش ارزش داشت و به محدوده ۱۷۳۰ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0