تحلیل برای سود
1400/07/03
20:43
📝گزارش بازار شنبه 3 مهرماه 1400 🔴 بازار نخستین روز معاملاتی پاییز را با افزایش تقاضا آغاز کرد. در این میان افزایش تقاضا درگروه فرآورده های نفتی به...

📝گزارش بازار شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰



🔴 بازار نخستین روز معاملاتی پاییز را با افزایش تقاضا آغاز کرد. در این میان افزایش تقاضا درگروه فرآورده های نفتی به عنوان لیدر بازار که تا دقایق پایانی معاملات روز گذشته پرتقاضا همراه بودند، امری مشهود بود. پس از گذشت کمتر از یک ساعت ۴۵۰ نماد معاملاتی در محدوده مثبت در حال معامله بودند و شاخص کل بیش از ۲۶ هزار واحد نسبت به روز معاملاتی گذشته قد کشیده بود. در یک ساعت پایانی بازار خودرویی‌ها پرقدرت به سوی سقف قیمت روزانه حرکت کردند و نماد های کوچک و بزرگ بازار در مدار مثبت به سوی سقف قیمت روزانه روانه شدند به طوری که ۴۳۶ نماد در محدوده مثبت معامله می‌شدند که ۱۶۰ نماد از آن‌ها در محدوده صف خرید بودند. سرانجام بازار در حالی به کار خود پایان داد که با رشد ۳۴ هزار واحدی تا سطح بالاتر از ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار واحد پیشروی کرد و شاخص هموزن نیز رشد بیش از ۷ هزار واحدی را تجربه کرد.



🔴 نمادهای «فولاد» «فملی» «فارس» «کگل» «پارسان» بیشترین نقش را در رشد شاخص بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «کالا» «برکت» «آپ» «تایرا» از معدود تاثیرگذاران منفی در روز سبز شاخص بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز در طی یک روند صعودی ۲۹۳ واحد با رشد همراه بود و در سطح ۲۰ هزار و ۸۵۷ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «آریا» «زاگرس» «هرمز» «صبا» «شگویا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بازار بودند و در مقابل نمادهای «بپاس» «فرابورس» «فجهان» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «فسبزوار» «شستا» «برکت» «شپنا» «فولاد» «سپید» «فملی» پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فجهان» «مدیریت» «توسن» «وهامون» «دی» «سپیدار» «گدنا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۲۱,۶۷۱ میلیارد تومان بود که ۷,۲۰۲ میلیارد تومان آن (معادل ۳۳ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۱۳،۰۸۳ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۰ میلیارد و ۴۴۴ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات برابر ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد بود.



🔴 امروز شاهد ورود پول حقیقی به مبلغ ۲۸۷ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۶۷ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۴ درصد و حقوقی‌ها ۱۶ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۳.۸ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی به دلیل روان شدن عرضه اولیه ۴.۳ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۳ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۵ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۳۲ نماد به ۸۵ نماد با ارزش ۷۹۹ میلیارد تومان و تعداد صفوف خرید با افزایش ۱۰۲ نماد به ۵۵ نماد با ارزش ۵۰۶ میلیارد تومان رسید.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فلزی» «پتروشیمی» « پالایشی » «خودرویی» « سرمایه‌گذاری » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «فسبزوار» «فجهان» «شپنا» «شتران» «اتکای» «فملی» «فولاد» «برکت» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «دی» «فجهان» «خساپا» «خودرو» «کرمان» « وسکرشا » «خبهمن» «خپارس» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «پالایشی» «پتروشیمی» «چند رشته‌ای صنعتی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزی» «بانکی» «غذایی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شپنا» «شتران» «شپدیس» «شاوان» «فملی» «وغدیر» «شبندر» «شیراز» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فجهان» «فسبزوار» «میدکو» «برکت» «وبملت» «ساینا» «فاسمین» «کساوه» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵 کارگروه تنظیم بازار خبر از تمدید مجوزهای صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی به مدت ۲ ماه دیگر را داد.



🔵 معاون عملیات و نظارت بازار بورس کالا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که وزارت صمت بر اساس موارد حاکمیتی با شرکت‌هایی که از عرضه سیمان در بورس خودداری می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

انتهای خبر

0
0