تحلیل برای سود
1400/08/22
17:01
📝گزارش بازار شنبه 22 آبان ماه 1400 🔴 بازار امروز با افت محسوسی که به نظر ناشی از اتفاقات و خبرهای آخر هفته قبل بود آغاز شد. در میانه های بازار شرا...

📝گزارش بازار شنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز با افت محسوسی که به نظر ناشی از اتفاقات و خبرهای آخر هفته قبل بود آغاز شد. در میانه های بازار شرایط آرام دنبال شد ولی هرچه به آخر تایم معاملات نزدیک تر شدیم, منفی ها نیز پررنگ تر شدند. شاخص کل با افت بیش از ۱۷ هزار واحد در ارتفاع یک میلیون ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با ۳,۳۴۱ واحد کاهش به عدد ۳۸۷,۹۴۲واحد رسید.



🔴 نمادهای «فارس» «فولاد» « شستا » « شپنا » «شتران » بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «شیراز» «شپدیس» «خراسان» «حکشتی» تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۱۶۹ واحد رشد همراه بود و در سطح ۲۰ هزار و ۴۷۸ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «زاگرس» « آریا » «صبا » «ذوب» «فرابورس» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «غصینو» «کوثر» «شاوان» «سمگا» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شستا » « شپنا » « وبملت » « فملی» «شبندر» «برکت» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فجهان » «توسن » «کرمان» « آریا » «مدیریت » «فرابورس» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۸,۷۴۹ میلیارد تومان بود که ۴,۷۸۰ میلیارد تومان آن (معادل ۵۵ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۶ درصدی را شاهد بوده است.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۸۰۲ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۶۱ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۴۳ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۱۸ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۲ درصد و حقوقی‌ها ۱۸ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۹ درصد و حقوقی‌ها ۱۱ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی۱۷.۴ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۳.۴میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد۱۵.۴ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۸.۷میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۸۲ نماد به ۱۲۵ نماد با ارزش ۶۶۶ میلیارد تومان (افزایش ۱۵۲ درصدی) و تعداد صفوف خرید با کاهش ۱۰۹ نماد به ۷۸ نماد با ارزش ۳۳۷ میلیارد تومان (کاهش ۶۱ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۱۹۶ نماد در محدوده مثبت و ۴۱۲ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۷.۰۵ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۸.۰۱ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی » «پالایشی» « فلزی » «بانکی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شپنا» «وبملت» «شبندر» «شستا» «سپید» «سمگا» «فملی» «فولاد» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « وسکرمان » «وبملت» « کرمان» « تپکو » « وبصادر » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «حمل و نقل» «انبوه سازی» «قند و شکر» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « پالایشی » « بانکی» « فلزی » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «نوری» «شنفت» «شپدیس» «سپید» «شاوان» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا» «بپاس» « شبندر » « وبملت» «سمگا» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.




🔴نمادهای «دامین» «ولساپا» «وآوا» «غگرجی» شاهد حجم‌های مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «سامان» «شلرد» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.




برخی اخبار منتشر شده:


🔵 محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:


بررسی های انجام شده از نتایج واکسیناسیون در جهان نشان می‌دهد خطر مرگ و میر در افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند ۴۰ برابر بیشتر از افرادی است که این واکسن را دریافت کرده‌اند. بیش از ۸۵ درصد مرگ‌های فعلی مربوط به کسانی است که واکسن کرونا دریافت نکرده اند بنابراین از تمامی کسانی که تاکنون برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند می‌خواهیم برای سلامتی خود، خانواده و افراد جامعه در این برنامه مشارکت داشته باشند.

انتهای خبر

0
0