بورس پرس
1401/07/25
00:00
بازدهی ۶۹۸ سهم از مثبت ۳۸۵ هزار تا منفی ۴۷ درصدی + جدول کامل

در برابر افت ۳.۵ درصدی شاخص از ابتدای سال تا ۲۰ مهر، بازدهی سهام ۶۹۸ شرکت بورسی و فرابورسی مشخص شد که ۲۸۷ شرکت بازدهی منفی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شاخص بورس از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته از یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد به یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحد رسید که حکایت از افت ۳.۵ درصدی دارد. شرکت ها نیز با شرایط متفاوتی از منظر بازدهی روبرو بودند. به طوری که سهام ۲۸۷ شرکت دارای بازدهی منفی بود و در برابر بازدهی صفر پنج شرکت ، ۴۰۶ شرکت به بازدهی مثبت رسیدند.


براساس این گزارش، درحالی بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم ، سود سالانه و افزایش سرمایه بدست می آید که طی این مدت ، نئوپان ۲۲ بهمن با سرمایه کوچک ۲ میلیارد تومانی حاضر در تابلو زرد بازار پایه با بازدهی جالب ۳۸۵ هزار و ۵۵۲ درصدی در صدر همه شرکت ها طی این مدت ایستاد.


چهار شرکت مالیبل سایپا، قند ارومیه، بانک رسالت و سرمایه گذاری دانایان پارس هم به ترتیب با بازدهی ۹۶۰۵، ۵۴۱۶، ۱۱۸۳ و ۱۱۷۱ درصدی در پله دوم تا پنجم و بیش از هزار درصد قرار گرفتند.


همچنین از بین بازدهی بین ۶۰۰ تا ۲۰۰ درصدی ، ۷ شرکت ورزیران، آرین توسکا، کابل سازی تک، پلاستیک شاهین، آلومراد، کشت و صنعت آبشیرین و سایپا شیشه به ترتیب با بازدهی ۵۶۲.۹، ۳۳۲.۹ ، ۲۹۵.۵، ۲۴۸.۴، ۲۳۲.۵، ۲۱۸.۴ و ۲۱۱.۵ درصدی قرار گرفتند.


در دسته بازدهی ۲۰۰ تا ۱۰۰ درصدی نیز ۱۶ شرکت جای گرفته اند که انتقال داده های آسیاتک با ۱۸۳.۷ درصد، سایپا دیزل با ۱۱۲.۶ درصد و کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۱۰۱.۹ درصد در شمار این گروه محسوب می شوند.


در این میان ، ۴۵ شرکت دارای بازدهی کمتر از ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی بودند که شرکت هایی همانند دشت مرغاب با ۹۸ درصد، سیمان هرمزگان با ۷۳.۳ درصد، سرمایه گذاری رنا با ۵۴.۲ درصد و رادیاتور ایران با ۵۰.۶ درصد در این طبقه بندی قرار دارند.


همچنین ۳۳۳ شرکت نیز دارای بازدهی کمتر از ۵۰ تا قبل از صفر درصدی قرار گرفتند که در این شمار پتروشیمی بوعلی سینا، افق کوروش، پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی اصفهان، بورس کالا، پالایشگاه شیراز، پالایشگاه تبریز، پست بانک، بانک سامان، پتروشیمی داراب، تپسی، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی پارس، بانک شهر، تاپیکو ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک خاورمیانه هستند.


شرکت های سایپا، فولاد مبارکه، بانک پارسیان ، پالایشگاه تهران، بانک ملت، شستا، فرابورس، بورس تهران ، ایران خودرو، ملی مس، بانک تجارت، چادرملو و بانک صادرات هم به ترتیب بازدهی منفی ۲، ۲.۱، ۵.۳، ۵.۸، ۸.۹، ۹، ۹.۳، ۱۵.۸ ، ۱۶.۶ ، ۲۲.۷ ، ۲۷.۸ ، ۲۸.۵ و ۳۰.۲ درصدی را ثبت کردند.


گزارش بررسی بازدهی همه شرکت های حاضر در تابلو های معاملاتی بورس و فرابورس از ابتدای سال تا ۲۰ مهر ماه از طریق این لینک قابل دریافت و مشاهده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0