همفکران
1401/08/16
15:12
گزارش بازار/ سبز چون زمرد!

شاخص کل بورس تهران ۱۶امین روز از آبان ماه ۱۴۰۱ را با رشد بیش از ۴۵ هزار واحدی همراه شد و تا ارتفاع ۱ میلیون و ۳۸۹ هزار واحد پیشروی کرد. این شاخص بورسی از آغاز تا پایان پرشتاب در مسیر صعودی حرکت کرد. شاخص هموزن نیز امروز هم روندی رو به رشد داشت و با برداشتن ۱۳ هزار گام رو به جلو، پس از ماه ها توانست روزی رویایی را پشت سر بگذارد. فملی، فولاد و فارس...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران ۱۶امین روز از آبان ماه ۱۴۰۱ را با رشد بیش از ۴۵ هزار واحدی همراه شد و تا ارتفاع ۱ میلیون و ۳۸۹ هزار واحد پیشروی کرد. این شاخص بورسی از آغاز تا پایان پرشتاب در مسیر صعودی حرکت کرد.


شاخص هموزن نیز امروز هم روندی رو به رشد داشت و با برداشتن ۱۳ هزار گام رو به جلو، پس از ماه ها توانست روزی رویایی را پشت سر بگذارد.


فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. فملی در سقف قیمتی با صف خرید بست. فولاد رشد بیش از ۵ درصدی قیمت را رقم زد. فارس نیز با برتری خریداران دنبال شد و در یک قدمی صف خرید شدن به کارش پایان داد. زپارس، تنوین و بالبر بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. زپارس با افت حداکثری قیمت مواجه شد و در یک قدمی صف فروش بست. تنوین در مرز صفر معاملاتی درجا زد و در پایان معاملات برای مجمع به مرخصی رفت. بالبر در مدار منفی ۳ درصدی متوقف شد.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر افزایش قیمت نمادهای آریا و بپاس و صبا، بیش از ۳۹۰ واحد رشد کرد و تا سطح ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد پیش رفت. مارون و حآفرین نمادهایی بودند که بیشترین اثر منفی را بر این شاخص داشتند و مانع از رشد بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه طی معاملات امروز بازهم تراز نقدینگی حقیقی ها مثبت شد و سهامداران خرد ۷۸۷ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۶۴ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۳۲ میلیارد دلار رسید.




ترین های معاملات بورس


نفتی ها، فلزات اساسی ها و شیمیایی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت بانک، خودرو و هلدینگ به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای شستا، وتجارت و وبملت نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



امروز صندوق های قابل معامله و صنعت فرآورده های نفتی بیشترین پول را از سوی حقیقی ها جذب کردند. گفتنی است که امروز، طی اتفاقی نادر، هیچ صنعتی با خروج نقدینگی های حقیقی مواجه نشدند و تنها زغال سنگی ها و کانی های غیر فلزی مبلغی ناچیز را از دست دادند. صندوق های اطلس و آگاس و نماد شتران بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای فزر و زپارس بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



بازار بورس تهران امروز هم غوغا کرد و با حفظ روند صعودی روزی را پشت سر گذاشت که در کل طول معاملات در اکثر نمادها خریداران دست برتر داشتند و یا به صف خرید نشسته بودند که این امر منجر به رشد ۳.۳ درصدی شاخص کل شد.


میزان پول وارد شده از سوی حقیقی ها طی امروز بیشترین رقم طی سال جاری بود و ارزش معاملات خرد نیز به بیشترین سطح در چندماه اخیر رسید.


خودرویی ها اولین چراغ سبز صفوف خرید را روشن کردند و تا پایان خریداران را در صف نگه داشتند. ایران خودرو ۲۱۲ تومان شد و خساپا به ۱۹۲ تومان رسید. در خگستر ۵۵ میلیون برگه سهم جا به جا شد و در قیمت ۳۳۸ تومان به کارش پایان داد.


پالایشی ها هم امروز سوار بر موج تقاضا شدند و همگی خریداران را به صف نشاندند. شپنا به بالای ۷۰۰ تومان صعود کرد. شبندر ۹۴۴ تومان شد و شتران به ۳۳۶ تومان رسید.


امروز حتی هلدینگ ها هم گل کاشتند و رشد حداکثری قیمت را رقم زدند. شستا ۸۵ تومان شد و وغدیر به محدوده ۱۵۵۰ تومان بازگشت.


در مجموع تا جایی که چشم میدید رنگ سبز بود که رخ نمایی می کرد و تا گوش می شنید بخر بخر بود که از سوی بورس بازان طنین انداز شده بود.


کمتر نمادی در محدوده منفی معامله شد. مثلا زپارس تک نماد سرخپوش گروهش بود که با صف فروش در قیمت ۶۰۲۰ تومان بست. ثرود نیز جز معدود مادهای دارای صف فروش بود که در قیمت ۸۹۳ تومان با افت حداکثری مواجه شد.


با این حجم از قدرتنمایی خریداران و صف خرید شدن اکثریت نمادها طی روز جاری، انتظار می رود فردا اینجور رویایی نباشد و سر و کله فروشندگان پیدا شود.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه نمادهای شتولی، وگردش و شرنگی و در بازه ۳۰ روزه نمادهای وگردش، شتولی و ثاژن بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را سیستم با ۴.۳۱ درصد، ونیکی با ۳.۶۱ درصد و دفرا با ۳.۵ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام زپارس با ۲.۴۶ درصد، قلرست با ۱.۲۵ درصد و بالبر با ۱.۱۸ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


نرخ دلار به نسبت روز گذشته افزایش ۶۰۰ تومانی داشت و هم اکنون در محدوده ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید با رشد ۰.۷۳ درصدی، به ۱۶ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۲۶ درصد افت ارزش داشت و به محدوده ۱۶۷۷ دلار رسیده است.



انتهای خبر

0
0