تحلیل برای سود
1400/10/05
21:07
📝گزارش بازار شنبه 5 دی ماه 1400 🔴 بازار امروز با کاهش ارزش و برتری فروشندگان کار خود را آغاز کرد. کاهش قدرت فروشندگان نسبت به روزهای گذشته امری مش...

📝گزارش بازار شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز با کاهش ارزش و برتری فروشندگان کار خود را آغاز کرد. کاهش قدرت فروشندگان نسبت به روزهای گذشته امری مشهود بود تا در همان دقایق ابتدایی شاهد رنج‌های مثبت و تعادل در بازار باشیم. با گذر از نیمه اول بازار متعادل‌تر به کار خود ادامه داد و رفته رفته قدرت خریداران پررنگ‌تر شد و تقاضا بهبود ‌یافت. سرانجام نیز شاخص کل که با افت ۶۱۰۰ واحدی مواجه بود، با ۱۴۸۹ واحد کاهش در سطح ۱میلیون و ۳۸۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. شاخص هموزن هم که امروز سرخپوش شده بود و تا حدود ۲ هزار واحد عقب نشینی کرده بود سعی در جبران آن داشت و در نهایت با ۱۶۳۶ واحد افت نسبت به روز گذشته در جایگاه ۳۶۰ هزار واحد به کار خود خاتمه داد.



🔴 نمادهای «فارس» « شبندر » « اخابر» « شستا » «فملی » بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « فولاد» «نوری» «خودرو» «تاپیکو » تاثیرگذاران منفی در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۱۵۸ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۶۵۷ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « کگهر » « وملل » « اتکای » « شرانل» «شاوان» «غویتا» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «بپاس» «زاگرس» «شگویا» «فرابورس» «غصینو» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شستا » « شبندر » « کدما » « شتران» «فملی» «خودرو» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « توسن » «فرابورس » «حسیر» « مدیریت » «فجهان » « گدنا » نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۸,۳۷۳ میلیارد تومان بود که ۳,۹۳۶ میلیارد تومان آن (معادل ۴۷ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۹ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۸ میلیارد و ۱۲۶ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۶۴۵ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۵۸ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۴۱ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۹۰ درصد و حقوقی‌ها ۱۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۷.۳ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۵.۱ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۳.۴ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۴ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۱ نماد به ۸۴ نماد با ارزش ۳۰۱ میلیارد تومان (افزایش ۲۷ درصدی) و تعداد صفوف خرید با کاهش ۱۵ نماد به ۷۵ نماد با ارزش ۱۱۹ میلیارد تومان (کاهش ۷۳ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۲۸۱ نماد در محدوده مثبت و ۳۴۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۴۹ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۵۳ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « پالایشی » «خودرویی » « فلزی » « پتروشیمی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شبندر» «شستا» «کدما» «فولاد » «شتران» «فملی» «شپنا» «وتجارت» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « شبندر » «وتجارت» « خودرو» « خساپا » « شستا » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « مخابرات» « زراعت » «قندو شکر » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزی » « بانکی» « بیمه » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « شبندر» «کدما» «ذوب» «اخابر» «حآفرین» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «بپاس» «فولاد» « وتجارت » « بموتو» «شپنا» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.

انتهای خبر

0
0