بااقتصاد
1401/07/24
23:26
روند خروج پول حقیقی‌ها در بازار ۲۴ مهرماه ادامه یافت / ارزش معاملات خرد در سطح ۲ هزار میلیارد تومان

در معاملات روز یکشنبه ۲۴ مهرماه روند خروج پول حقیقی‌ها از بازار همچنان ادامه داشت و ارزش معاملات خرد در سطح ۲ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

در معاملات روز یکشنبه بیست و چهارم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۶ هزار و ۶۱۳ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۸۱ واحد رسید.


شاخص هم وزن بورس با افت ۳ هزار و ۳۲ واحدی در سطح ۳۷۶ هزار و ۵۳۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۱۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۸۳۸ واحد قرار گرفت.


تداوم خروج پول حقیقی از بورس


امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای یازدهمین روز متوالی منفی شد و ۳۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.


در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۰ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای وبملت (بانک ملت) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


نمادهای پیشران


امروز نمادهای «فولاد»، «خودرو» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شبهرن»، «زپارس» و «پارسان» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «حگهر» و «حخزر» بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.


در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شستا و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.


ارزش معاملات بازار


امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان بود که ۳۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.


امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۷.۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۵ میلیارد تومان رسید.


عرضه و تقاضای بازار سهام


در معاملات یکشنبه ۴۴ نماد صف خرید داشتند و ۸۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۲ درصدی به ۱۴۲ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۰۱ درصد افزایش یافت و ۲۵۷ میلیارد تومان بود.


در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲۲ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۴۲ میلیارد تومان ایستاد.


در پایان معاملات نماد گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) با صف خرید ۱۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از گدنا، نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند.


بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ولشرق تعلق داشت که ارزش آن ۵ میلیارد تومان بود. پس از ولشرق، نمادهای حپترو، وآذر، غنوش و ثاباد بیشترین صف فروش داشتند./اکو ایران



انتهای خبر

0
0