تحلیل برای سود
1400/09/20
15:37
📝گزارش بازار شنبه 20 آذرماه 1400 🔴 در نخستین روز معاملاتی هفته، شاهد معاملاتی کم حجم و همراه با نوسانات مثبت در بازار بودیم. شاخص کل در ابتدا گ...

📝گزارش بازار شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰



🔴 در نخستین روز معاملاتی هفته، شاهد معاملاتی کم حجم و همراه با نوسانات مثبت در بازار بودیم. شاخص کل در ابتدا گارد صعودی به خود گرفت اما رفته رفته با روندی نزولی به ادامه معاملات پرداخت. قدرتنمایی فروشندگان در صنعت خودرو، خساپا به محدوده کف قیمتی رسیدند. در یک ساعت مانده با پایان بازار، شاهد رنج کشی مثبت در پالایشی ها بودیم. درنهایت شاخص کل که بیش از یکهزار واحد رشد را در ابتدای معاملات تجربه کرد، درنهایت با افت بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ واحدی بکار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «کگل» «شفن» « فولاد» « نوری» « خودرو» بیشترین نقش را در افت بازار بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « کچاد» « فارس» « کالا» از تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با۵۶ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۱۲۰ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «آریا» « فرابورس» « صبا» « ذوب» « توسن» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «زاگرس» «سمگا» از نمادهای مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «خودرو» «خسپا» « شستا» «کالا» «برکت» «خگستر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فرابورس» «سمگا» «فجهان» «کرمان» «آریا» «گدنا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۵,۰۱۷ میلیارد تومان بود که ۳,۰۷۵ میلیارد تومان آن (معادل ۶۱درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۷.۴۱ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۵۵۰ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۲۸۸ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان۱۸۰ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۲۰۸ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۷ درصد و حقوقی‌ها ۲۳ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۹۰ درصد و حقوقی‌ها ۱۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۵.۴ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۲.۲ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۲.۵ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۳.۸ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۱۱۴۶ میلیارد تومان و مجموع صفوف ‌فروش ۴۶۵۴ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز۱۵۲ نماد در محدوده مثبت و ۴۶۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۵۹ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۳۹ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» « سیمان آهک و گچ» « محصولات شیمیایی» «فعالیتهای کمکی مالی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو » «سغدیر» «خساپا» «سمگا» «کالا» «فرابورس» «خگستر» «انرژی ۳» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خودرو » «خساپا» «خبهمن» «خگستر» « وسکرد» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « محصولات غذایی » «قند و شکر» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزات اساسی» «محصولات شیمیایی» «خودرو و ساخت قطعات» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «غآذر» «فن آوا» «کنور» «وآذر» «غناب» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «خساپا» «فولاد» «بپاس» «فجهان» «شبندر» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «وگردش» « فاذر» «حفاری» ورود پول هوشمند و «فرابورس» «انرژی۳» «بورس» خروج پول هوشمند داشتند.



🔴 نمادهای «وثوق» « فن آوا» « وزمین» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



📝برخی اخبار منتشر شده:



🔵 جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با میرکاظمی درباره ابعاد بودجه ۱۴۰۱ ؛


جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: در این جلسه ابعاد بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



🔵 سند همکاری ۲۰ ساله با روسیه آماده شده است ؛ خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه: ما در راستای لغو تحریم‌ها به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها هم هستیم.سفر آقای رئیس جمهور به کشورهای همسایه برنامه ریزی شده و به زودی روسای جمهور برخی از کشورهای همسایه مثل ترکیه به کشورمان سفر خواهند کرد.

انتهای خبر

0
0