اسمارت بورس
1399/09/09
18:14
گزارش بازار امروز - 9 آذر 99 🔹بازار امروز فراتر از حد انتظار بود شاخص کل به راحتی مقاومت روانی 1.400 میلیون واحد را پشت سر گذاشت و بیش از پیش سهام...

گزارش بازار امروز - ۹ آذر ۹۹



🔹بازار امروز فراتر از حد انتظار بود شاخص کل به راحتی مقاومت روانی ۱.۴۰۰ میلیون واحد را پشت سر گذاشت و بیش از پیش سهامداران را امیدوار به کسب بازده مناسب کرده است. در اواسط بازار با عرضه صف خرید شستا یک مقدار فشار عرضه بیشتر شد ولی طولی نکشید که خود #شستا هم به صف خرید رسید ولی افراد عجول سهام خودشان را از دست دادند.امروز گروه #محصولات_چرمی ، #ذغال_سنگ و #اطلاعات_ارتباطات بیشترین رشد شاخص گروهی را ثبت کردند. امروز #سکرد ، #غبهنوش و #پتایر بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و #لخزر ، #ساربیل و #بکاب بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


🔹 #شاخص_کل #بورس امروز با رشد ۲.۶۲ درصدی و افزایش ۳۶۴۲۵ واحدی به ۱.۴۲۷ میلیون واحد رسید.


🔹 #شاخص_هموزن بورس ۲.۳۲ درصد رشد کرد و با مثبت ۹۳۰۳ واحد به ۴۱۰ هزار واحد رسید.


🔹 سه نماد #فارس ، #شستا و #تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.


🔹۳ نماد #وبصادر ، #وپارس و #وسکرشا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.


🔹مجموع ارزش معاملات کل بازار بورس و فرابورس ۲۱۸,۸۱۴ میلیارد ریال بود. خالص ارزش معاملات امروز ۱۹,۵۵۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۱.۴٪ افزایش داشت . مروز شاهد ورود ۱۰۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم که بالاترین رقم در آذرماه بود.


🔹شاخص کل فرابورس با رشد ۵۱۳ واحدی به ۱۷،۸۳۶ واحد رسید. در جریان معاملات امروز سه نماد #مارون ، #بپاس ، #آریا بیشترین تاثیر مثبت و سه نماد #تلیسه ، #زقیام و #زبینا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند.


🔹۷ صنعت برتر از نظر ارزش معاملات به ترتیب: #خودرو ، #بانکها ، #فراورده_نفتی ، #چندرشته_ای_صنعتی ، #فلزات_اساسی ، #شیمیایی و #سیمان


🔹۷ نماد با بیشترین ارزش معاملات به ترتیب : #وتجارت ، #خودرو ، #شستا ، #شپنا ، #دارایکم ، #خساپا و #فولاد


🔹 #دلار نقدی 🇺🇸 ۲۵,۰۰۰ تومان در حال معامله است.


🔹در پایان معاملات امروز ارزش #سهام_عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۱ میلیون و ۱۷۱ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از ۲۲۹ هزار تومان افزایش یافت.



🌐

انتهای خبر

0
0