اقتصاد آنلاین
1399/11/25
22:55
کدال‌نگر ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

این گزارش به مرور اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال می‌پردازد و برخی از آن‌ها را بررسی و تفسیر می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین – سهیل بانی ؛ کدال‌نگر ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.


افزایش سرمایه


«شبندر»: هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس، پیشنهادی مبنی بر افزایش سرمایه ۳۹۰درصدی به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه داد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته، سایر اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود


«شفارس»: شرکت صنایع شیمیایی فارس، سهامداران خود را به منظور تصمیم‌گیری درمورد افزایش سرمایه، به مجمع که در ۱۳ اسفندماه برگزار خواهد شد، دعوت کرد.


«خمهر»: شرکت مهرکام پارس در اطلاعیه‌ای خبر از ثبت افزایش سرمایه ۱۵درصدی داد. این افزایش سرمایه، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود.


«پارتا»: شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر از تایید افزایش سرمایه ۸۳درصدی شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی خبر داد.


«دسانکو»: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی نیز، خبر از تایید افزایش سرمایه ۳۶درصدی شرکت توسط حسابرس داد.


اطلاعیه‌ها


«ثتوسا»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل اعلام کرد که مزایده فروش بخشی از سهام شرکت عمران و مسکن سازان استان اردبیل به دلیل عدم ارائه پیشنهاد، بی‌نتیجه ماند.


«شزنگ»: شرکت تجهیز نیروی زنگان، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، ۱۰۰درصد از سهام شرکت تواندار صنعت نیروی دیار زنجان را با ارزش دفتری ۵,۱۹۳ریال به قیمت ۶,۸۰۰ریال به فروش رسانده ‌است.


«وساپا»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا، خبر از برگزاری مزایده فروش اموال مازاد شرکت گروه خودروسازی سایپا داد. این مزایده ۲۵ اسفندماه برگزار خواهد شد.


«خساپا»: بنابر اعلام شرکت سایپا، املاک مازاد این شرکت در استان‌های تهران، البرز و مازندران، در ۲۵ اسفند ماه به مزایده گذاشته خواهد شد.


«وآذر»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان قصد دارد ۱۰۰درصد از سهام شرکت کولاک شرق را به صورت یک‌جا به فروش برساند. این مزایده در تاریخ پنجم اسفندماه برگزار خواهدشد.


«غپینو»: شرکت صنعتی پارس مینو طی اطلاعیه‌هایی جداگانه، خبر از افزایش ۲۵درصدی قیمت مواد اولیه و نرخ فروش محصولات خود داد.


«شپلی»: شرکت پلی اکریل ایران در پاسخ به شایعه منتشرشده مبنی بر عدم تحویل کارخانه‌ها به هیات مدیره، اعلام کرد: آخرین مکاتبات میان هیات مدیره و هیات حمایت از صنایع وزارت صمت، جهت آگاهی سهامداران محترم، اطلاع‌رسانی می‌گردد.


«ثالوند»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند در اطلاعیه‌ای، خبر از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی درخصوص این شرکت و پاسخ به سوالات سهامداران در این جلسه داد.


زمان‌بندی پرداخت سود


«ساربیل»: شرکت سیمان آرتا اردبیل اعلام کرد که سود این شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۳۹۹، از خرداد ماه سال آینده برای سهامداران کمتر از یک درصد و از ابتدای مرداد تا پایان مهرماه ۱۴۰۰، بیش از آن پرداخت خواهد شد.


«دریشمک»: بنابر اعلام شرکت تولید و صادرات ریشمک، سود سهامداران حقیقی از تاریخ ۳۰/۰۶/۱۴۰۰ از طریق شعب بانک پارسیان و سود سهام سهامداران حقوقی، صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری از تاریخ ۲۰/۰۷/۱۴۰۰ به شماره حساب‌های اعلام‌شده واریز خواهد شد.


صورت‌های مالی


«قتربت»: شرکت قند تربت حیدریه، صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۰/۱۰/۱۳۹۹ را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، «قتربت» طی ۶ماه گذشته عملکرد خوبی داشته و ۲۲میلیارد تومان سود خالص، شناسایی کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، افزایشی ۹۵ درصدی را ثبت کرده است. سود خالص هر سهم در دوره ذکر شده ۱,۵۲۴ ریال رقم خورد.


«وسبحان»: شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در ۶ماهه منتهی به ۳۰/۱۰/۱۳۹۹، ۶۷میلیارد تومان سود شناسایی کرد که نسبت به دوره گذشته ۴۷درصد کاهش یافته است. اما به دلیل افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی «وسبحان»، سود هر سهم این نماد با رشدی ۱۵درصدی به ۸۷,۴۵۰ ریال رسید.


«وسدید»: گروه صنعتی سدید در ۶ماه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۹، با شناسایی سود خالص ۲۴میلیارد تومانی، عملکرد خوبی بر جای گذاشت. این درحالی است که این شرکت در دوره مشابه سال گذشته، بیش از ۲۰میلیارد تومان زیان متحمل شد.

انتهای خبر

0
0