فرارسانه
1402/07/08
15:49
📆 بازارهای فرابورس در یک نگاه ( 8 مهرماه 1402) ✅ 4 میلیارد برگه سهم خرید و فروش شد 📌بازارهای فرابورس در روزی که گذشت شاهد جا به جایی بیش از 7.4م...

📆 بازارهای فرابورس در یک نگاه ( ۸ مهرماه ۱۴۰۲)



✅ ۴ میلیارد برگه سهم خرید و فروش شد



📌بازارهای فرابورس در روزی که گذشت شاهد جا به جایی بیش از ۷.۴میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند که بیشتر از نیمی آن، متعلق به برگه‌های سهام بود.



⭕️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در معاملات روز ۸ مهرماه، بازارهای فرابورس شاهد داد و ستد بیش از ۷.۴ میلیارد برگه دارایی مالی بودند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۳۱ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان بود و در ۲۷۲ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.



نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می‌دهد طی روزی که گذشت بیشتر از ۴.۳ میلیارد برگه سهم به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران خرید و فروش شد.



همچنین امروز۲.۸ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران مورد داد و ستد قرار گرفت.



گفتنی است طی روزی که گذشت ۱۷ میلیون اوراق مالی اسلامی نیز به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دست به دست شدند.در بازار باز بانک مرکزی نیز داد و ستد ۲۵۷ میلیون ورقه به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.



در پایان بازار روز جاری آیفکس فرابورس ۹۳ واحد منفی شد و در سطح ۲۶هزار و ۱۲ واحد قرار گرفت.



شاخص قیمت نیز ۲۳ واحد و شاخص کل هم وزن ۳۶۵ واحد افت را تجربه کردند.




☸️نمادهای خاور، خدیزل، آریا، صبا، دی و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نماد گلدیرا به تنهایی با بیشترین اثر مثبت بر این متغیر، مانع افت بیشتر آن شد.



☸️صدرنشینی بازار نیز با بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای زشریف، زقیام، زفکا، کتوکا، تلیسه، داوه و بخاور بود. در مقابل نمادهای ثعمرا، وگستر، سدبیر، ثرود، مفاخر، ومعلم و کی بی سی بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای بمولد، دی، فن افزار، خدیزل، نیان، خاور و عالیس در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار


#آمار_معاملات



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0