تحلیل برای سود
1400/12/22
22:22
📝گزارش بازار یکشنبه 22 اسفند ماه 1400 🔴 شاخص کل بورس 22 امین روز از اسفند ماه را با رشد 2 هزار و 379 واحد معادل 0.18 درصد به پایان رساند و در سطح ...

📝گزارش بازار یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰



🔴 شاخص کل بورس ۲۲ امین روز از اسفند ماه را با رشد ۲ هزار و ۳۷۹ واحد معادل ۰.۱۸ درصد به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۳۳۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. این شاخص بورسی استارت کار خود را با کاهش ارزش آغاز کرد بطوریکه در ۱۵ دقیقه ابتدایی بیش از ۶۶۲ واحد منفی شد اما با فشار تقاضا در صنایع غذایی و زراعتی در مداری متعادل قرار گرفت و رفته رفته تقاضا مخصوصا در گروه‌های پالایشی و بانکی بهبود پیدا کرد تا شاخص کل به سمت سبز شدن پیش برود اما شاخص هم وزن در تمام طول بازار قرمز رنگ بود و سرانجام با ۳۶۸ واحد افت نسبت به روز معاملاتی گذشته در جایگاه ۳۳۸ هزار واحد متوقف شد.



🔴 نمادهای «شستا» « شیراز » « حکشتی» « پترول » بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «کگل» « شتران » « کچاد» « فولاد » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۲۸ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۱۵۲ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « آریا » « صبا» « خدیزل » « شجم » بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «زاگرس» «دماوند» «بپاس» «هرمز» «حآفرین» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شستا » « شتران» « خودرو » « خساپا » «شپنا» «شبندر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فزر » «تجلی » «کرمان» « فرابورس » «سمگا» «بپیوند» «توسن» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۶،۲۰۴ میلیارد تومان بود که ۳،۰۳۵ میلیارد تومان آن (معادل ۴۹ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۲۶ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به حدود ۹ میلیارد و ۶۹۹ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۵۱۱ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۲۱۷ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۸۲ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۱ درصد و حقوقی‌ها ۲۹ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 در انتهای بازار امروز ۲۵۵ نماد در محدوده مثبت معامله شدند که ۸۳ نماد صف خریدی به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان را تشکیل دادند و ۳۶۰ نماد نیز منفی بودند که از این عدد ۷۶ نماد صف فروشی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان را تشکیل دادند.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۶۰ نماد به ۷۶ نماد با ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان (کاهش ۴۰ درصدی) و تعداد صفوف خرید نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۱ نماد به ۸۳ نماد با ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان (افزایش ۴ درصدی) رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۵.۵۵ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۶.۸۳ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « فلزات اساسی» « خودرو و ساخت قطعات» « فرآورده‌های نفتی» « محصولات شیمیایی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شتران» «میدکو» «وگردش» «شستا» «خودرو » «ومعادن» «فملی» «فولاد» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات خرد به گروه‌های « هلیدینگ‌های سرمایه‌گذاری » «سهامیETF» « فرآورده‌های نفتی» «بانک و موسسات اعتباری » اختصاص داشت.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین حجم معاملات به گروه‌های « خودرو و ساخت قطعات» « فرآورده‌های نفتی » « فلزات اساسی » « محصولات شیمیایی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شستا» «خودرو» «خساپا» «شتران» «خپارس » «کرمان» «تجلی» «خگستر» بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای « کگل» «اتکام» «بالاس» «شتران» «کچاد» از بیشترین حمایت حقیقی‌ها برخوردار بودند و در مقابل نمادهای «وگردش» «بپاس» « فملی » « خودرو» «خساپا» بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی برای عرضه در بورس کالا در این هفته را بر اساس نرخ ارز ۲۳۹,۸۴۱ ریال اعلام کرد.

انتهای خبر

0
0