بورس۲۴
1402/07/24
13:35
چراغ سبز حقیقی ها به بورس پس از حدود یک ماه

حقیقی ها بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند. اما بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت بیرون کشیدند. آخرین باری که تراز پول خرد بازار مثبت شد، ۲۶ شهریور ماه به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بود.

چراغ سبز حقیقی ها به بورس پس از حدود یک ماه

بورس۲۴ : خالص ارزش معاملات خرد با حدود ۱۶ درصد رشد نسبت به دیروز به حدود ۳,۱۵۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات در گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، انبوه سازی، بانک ها و موسسات و سرمایه گذاری ها رقم خورد.


حقیقی ها بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند. اما بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت بیرون کشیدند. آخرین باری که تراز پول خرد بازار مثبت شده بود ۲۶ شهریور ماه به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بود.


گروه های حمل و نقل و انبارداری، انبوه سازی و قند و شکر بیشترین پول خرد را به خود جذب کردند. در گروه های بانکی، خدمات فنی و مهندسی و دارویی شاهد بیشترین خروج پول خرد بودیم که با عمده ترین حمایت حقوقی ها همراه شدند.


نمادهای حآفرین، قثابت، وسنا، ثپردیس، خگستر، حریل، ثفارس، فسبزوار، وتجارت، پارسان و خکمک صدرنشین خریدهای حقیقی از حقوقی بودند. حقوقی ها بیش از همه وآیند، خفولا، بپاس، فملی، وبملت، خپویش، وسالت، غگرجی، دسبحان، آریان و وکغدیر را از حقیقی ها خریداری کردند.


شاخص کل با بیش از ۱۶ هزار واحد رشد به بالای سطح ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحد دست یافت. فولاد، شپنا، شبندر، شستا، خودرو، کچاد و شتران بیشترین نقش آفرینی را در این افزایش داشتند.


شاخص هموزن هم بیش از ۸ هزار واحد بر ارتفاع خود افزود و به بالای سطح ۶۸۶ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز ۳۰۹ واحد بالا رفت و در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۵۷ واحد قرار گرفت. نمادهای بپاس، وسپهر، خاور، شاوان، شگویا، هرمز و فرابورس بیشترین تاثیر مثبت را بر آن داشتند.

انتهای خبر

0
0