بورس پرس
1402/03/03
00:02
معرفی ۱۰ سهم گران و با قیمت حداکثر ۸۴ هزار تومانی + فهرست سهام ارزان

فهرست جدید ۱۰ سهم گران با محدوده قیمتی ۸۴ تا ۲۱ هزار تومانی هر سهم به همراه بیشترین تعداد شرکت ها در یک محدوده قیمتی مشخص و مغرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل ۲۷ مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.


بر اساس این گزارش با روند نوسانی بازار سهام طی هفته های اخیر، قیمت هر سهم شرکت های بورسی و فرابورسی نیز شاهد تغییراتی بود. به طوری که شرکت روغن نباتی ناب حاضر در تابلو زرد بازار پایه با قیمت ۸۴ هزار و ۵۵۰ تومان، گرانترین سهم بازار تا دوم خرداد ماه است.


این شرکت بسیار کوچک با سرمایه ۲ میلیارد تومانی در گروه محصولات غذایی قرار گرفته و سهامدار حقیقی به همراه سرمایه گذاری خانه های بهتر شرق مالکیت ۳۵.۴۷ و ۳۵.۱ درصد سهام آن را در اختیار دارند.


پتروگامرون هم که در بازار SME فرابورس حضور دارد با قیمت ۷۳ هزار و ۵۸۰ تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفت. گروه امیر نیز با حضور در تابلو زرد بازار پایه با قیمت ۴۲ هزار و ۶۳۰ تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفت.


در ادامه هم شرکت های فروشگاه رفاه، آرین توسکا، قند نقش جهان، کابل تک، گروه صنعتی ملی، سموم علف کش و پتروشیمی اصفهان با محدوده قیمتی ۳۷ هزار و ۲۱۵ تا ۲۱ هزار و ۸۸۰ تومانی هر سهم قرار گرفتند.


همچنین ارزان ترین سهم بازار سهام به پتروشیمی فسا، پتروشیمی جهرم ، پتروشیمی داراب، شستا، بیمه هوشمند فردا، کارخانجات مخابراتی ایران و بانک دی به ترتیب با قیمت ۱۱۰.۹، ۱۲۸.۶، ۱۳۷.۶، ۱۴۱.۴، ۱۵۰.۸، ۱۵۳.۷ و ۱۶۰.۸ تومان برای هر سهم تعلق دارد.


در این میان، بررسی های بورس پرس نشان می دهد قیمت هر سهم ۱۳ شرکت از جمله پارس الکتریک، چهار پتروشیمی پردیس، زاگرس، خراسان و مارون و پلی پروپیلن جم در محدوده ۲۰ تا ۱۵ هزار تومانی، ۸ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۱۵ تا ۱۰ هزار تومان از جمله پتروشیمی نوری، سیمان ساوه، پتروشیمی امیرکبیر و چوب خزر کاسپین ، ۶۳ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۱۰ تا ۵ تومانی از جمله چهار پتروشیمی بوعلی سینا، جم ، خارک و غدیر ، معدنی دماوند، ۳۳۰ شرکت در محدوده قیمتی کمتر از ۵ تا هزار تومانی از جمله هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، چهار پالایشگاه بندرعباس، شیراز، تبریز و لاوان، گروه مپنا و بورس کالا حضور دارند. ۱۶۵ شرکت هم در محدوده قیمتی کمتر از هزار تا ۵۰۰ تومانی از جمله نورد و لوله اهواز، بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایشگاه تهران و اصفهان، گل گهر، چادرملو و ملی مس قرار گرفته اند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0