بورس۲۴
1401/11/03
14:05
خودرویی ها ترمز رشد شاخص را کشیدند

معاملات امروز با سبزپوشی ۸۵ درصدی نمادها آغاز شد اما در میانه بازار تحت تاثیر فشار عرضه ها ناشی از خبرهای گروه خودرو قرار گرفت و بیش از ۶۰ درصد از نمادها سرخپوش شدند. البته طی نیم ساعت پایانی فروش های هیجانی کاهش یافت و تقریبا نیمی از بازار مثبت شد.

خودرویی ها ترمز رشد شاخص را کشیدند

بورس۲۴ : معاملات امروز با سبزپوشی ۸۵ درصدی نمادها آغاز شد اما در میانه بازار تحت تاثیر فشار عرضه ها ناشی از خبرهای گروه خودرو قرار گرفت و بیش از ۶۰ درصد از نمادها سرخپوش شدند. البته طی نیم ساعت پایانی فروش های هیجانی کاهش یافت و تقریبا نیمی از بازار مثبت شد.


در پایان ۳۰۰ نماد مثبت و ۳۴۰ نماد منفی بودند. ۱۰۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۴۹۰ میلیارد تومان و ۵۷ صف فروش ۳۳۵ میلیارد تومانی در بازار دیده می شد. به طور کلی حقیقی ها طی روز جاری ۸۰,۵ درصد از خریدها و ۸۵,۷ درصد از فروش ها را انجام دادند.


ارزش معاملات خرد به محدوده ۹,۲۵۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز ۱۴ درصد افزایش داشت. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی و بانک ها و موسسات بودند. در بین نمادها هم عنوان پرمعامله ترین به ترتیب به خودرو، خساپا، گدنا، خگستر، فروژ، شتران، حفارس، شبندر، شپنا، خاور و وبملت تعلق گرفت.


تراز پول خرد بازار منفی ۳۸۰ میلیارد تومان شد. در صندوق های با درآمد ثابت اما به حدود مثبت ۶۰ میلیارد تومان رسید.


حقیقی ها تا توانستند در گروه های حمل و نقل آبی، فلزات اساسی، سیمان، مخابرات و حمل و نقل و از بین نمادها به فروژ، حخزر، اتکام، غدیس، فاسمین، حفارس، بوعلی، کهمدا، ولصنم، اخابر و شیراز نقدینگی تزریق کردند.


در گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات و محصولات شیمیایی شاهد بیشترین خروج پول خرد بودیم. نمادهای شپنا، خودرو، وبملت، شتران، فولاد، شبندر، کالا، وبصادر، وتجارت، خبهمن و وآذر هم صدرنشین خروج پول خرد و ورود پول حقوقی شدند.


شاخص کل که در نیم ساعت اول بیش از ۱۵ هزار واحد صعود کرده بود در ادامه بخش عمده ای از این مسیر را به عقب برگشت و با حدود یک هزار واحد رشد نسبت به دیروز در ارتفاع ۱ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد قرار گرفت و به کار خود خاتمه داد. نمادهای فملی، فولاد، بوعلی و شیراز بیشترین اثر مثبت و خودرو، میدکو و شپنا عمده ترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.


شاخص هموزن هم در یک ساعت نخست ۶,۸۰۰ واحد رشد داشت اما در ادامه رو به پایین حرکت کرد و در نهایت رشد ۲,۷۶۰ واحدی را نسبت به دیروز ثبت کرد و در محدوده ۵۲۲ هزار واحد ایستاد.


شاخص فرابورس نیز با ۸۸ واحد افزایش به محدوده ۲۱,۳۵۱ واحد رسید.

انتهای خبر

0
0