ایبنا
1400/01/10
14:00
کاهش ۳۷۹۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳ هزار و ۷۹۹ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۸۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۸۹ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۲۸۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۷۶ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد، عدد ۴۴۲ هزار و ۸۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۹ واحدی به رقم ۲۸۸ هزار و ۵۰۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۶۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۲۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۸۶۸ واحد کاهش به رقم ۹۶۲ هزار و ۹۹۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۲۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، تاپیکو، خودرو، ومعادن، اخابر و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، شتران، اپال و شستا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری سال، معامله‌گران بورس ۱۸ میلیارد و ۷۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۰ هزار و ۹۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۱۳۳ هزار و ۳۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبشهر(صنعتی بهشهر) با ۵.۸۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خرینگ، لابسا، زپارس، فروس و واتی بود. همچنین نماد معاملاتی زکوثر(سرمایه گذاری کشاورزی کوثر) با ۴.۶۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای برکت، تایرا، چکاپا، وملی، البرز و پکرمان قرار گرفتند.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شپنا، شستا، شتران، اپال، فملی، فولاد، بترانس و خساپا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی البرز۴، پارند، کمند و وپست با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، کاذر، کویر و کلوند ، بیشترین حجم عرضه را داشتند.




انتهای خبر

0
0