ایبنا
1399/12/02
13:34
تداوم روند نزولی شاخص کل بورس در اولین روز کاری اسفندماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۵۹۷ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۹۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه دوم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۶۰ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۶۷۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۳۷ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد، عدد ۴۳۸ هزار و ۳۲۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۱۶ واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۵۱۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۹۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۹۸ واحد کاهش به رقم ۹۰۴ هزار و ۹۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۱۷۹۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، فولاد، تاپیکو، وغدیر، وبملت و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وپارس، کگل و همراه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۷ هزار و ۳۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۴ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولغدر(لیزینگ‌خودروغدیر) با ۵.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولیز، پارسیان، ولپارس، سهگمت و وایران بود. همچنین نماد معاملاتی ثاخت(بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وبملت، شستا، فروس، وغدیر، ملت و دسینا قرار گرفتند.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی فملی، وپارس، فولاد، ولپارس، ثامید، سیتا، امین و آبادا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی فملی، سیتا، کمند، امید، پارند، پارند و سپاس با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شستا، خساپا، پالایش، کلوند، دارا یکم، دارا یکم و وتجارت بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع «سایرمالی»، «محصولات چرمی» و «فلزات اساسی» با افزایش همراه شدند و شاخص صنایع «لاستیک»، «چند رشته ای ص»، «شیمیایی» و «فراورده نفتی» با روند نزولی مواجه شدند.




انتهای خبر

0
0