آوای آگاه
1402/11/09
14:10
جهش ۸۶درصدی زیان انباشته هفت بانک و موسسه از ۲۳۵.۴ همت به ۴۳۸.۳ همت

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده بانک‌ها و موسسات اعتباری که مربوط به دوره ۹ماهه سال جاری است، وملل، وپارس، وشهر، دی، وزمین، سمایه و وآیند با زیان انباشته همراه هستند و مجموع زیان انباشته این هفت بانک و موسسه به ۴۳۸.۳ همت می‌رسد.

به گزارش آوای آگاه؛ بر اساس آخرین گزارش منتشرشده بانک‌ها و موسسات اعتباری که مربوط به دوره ۹ماهه سال جاری است، وملل، وپارس، وشهر، دی، وزمین، سمایه و وآیند با زیان انباشته همراه هستند و مجموع زیان انباشته این هفت بانک و موسسه به ۴۳۸.۳ همت می‌رسد. این مبلغ در انتهای دوره ۹ماهه سال قبل ۲۳۵.۴ همت بود که پس از یک سال ۸۶درصد زیاد شد.


اما وبملت، وپاسار، وتجارت، سامان، ونوین، وپست، وسالت، وخاور، وبصادر، وسینا، وگردش و وکار مانند سال‌های اخیر با سود انباشته همراه هستند که به‌جز وبصادر، سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری رشد سود انباشته را نسبت به آذرماه سال قبل تجربه کردند.


بالاترین سود انباشته در اختیار بانک ملت و به مبلغ ۶۸.۴ همت است. بانک‌های پاسارگاد و تجارت نیز به ترتیب با ۲۳.۵ همت و ۱۵.۹ همت دومین و سومین بیشترین سود انباشته را دارند.


بیشترین رشد سود انباشته را بانک‌های گردشگری و تجارت به ترتیب با ۲۷۱درصد و ۲۴۷درصد تجربه کردند. مجموع سود انباشته بانک‌ها و موسسات در پایان ۳ماهه سوم سال جاری به ۱۴۲.۵ همت رسید. در پایان دوره ۹ماهه سال قبل، جمع سود انباشته صنعت بانکداری ۸۲.۶هزار میلیارد تومان بود.


عمده‌ترین افزایش زیان انباشته با ۱۸۵درصد در بانک آینده اتفاق افتاد. موسسه مالی ملل با ۹۵درصد افزایش، دومین بیشترین زیان انباشته را متحمل شد.


آذرماه سال قبل، زیان انباشته بانک آینده ۱۰۰ همت بود که در پایان آذرماه سال جاری به ۲۸۴.۵ همت رسید. زیان انباشته وملل از ۳.۷ همت به ۷.۲ همت افزایش یافت.


بانک‌های شهر و پارسیان به ترتیب با ۴۴درصد و ۱۵درصد زیان انباشته خود را نسبت به آذرماه سال گذشته کاهش دادند. پایان دوره ۹ماهه سال ۱۴۰۱، بانک شهر ۲۳.۹ همت زیان انباشته داشت که در پایان آذرماه سال جاری این مبلغ را به ۱۳.۳ همت کاهش داد. زیان انباشته بانک پارسیان نیز از ۱۲.۹ همت به ۱۱ همت کاهش داشت.


بانک
انتهای خبر

0
0