فرارسانه
1402/07/26
16:14
📆 بازارهای فرابورس در یک نگاه ( 26 مهرماه 1402) ✅ 2.7 میلیارد برگه سهم خرید و فروش شد 📌بازارهای فرابورس در روزی که گذشت شاهد جا به جایی بیش از ...

📆 بازارهای فرابورس در یک نگاه ( ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲)



✅ ۲.۷ میلیارد برگه سهم خرید و فروش شد



📌بازارهای فرابورس در روزی که گذشت شاهد جا به جایی بیش از ۴.۷ میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند که بیش از نیمی آن، متعلق به برگه‌های سهام بود.



⭕️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در معاملات روز ۲۶ مهرماه، بازارهای فرابورس شاهد داد و ستد بیش از ۴.۷ میلیارد برگه دارایی مالی بودند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۱۰ هزارو ۹۰۰ میلیارد تومان بود و در ۱۷۱ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.



نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می‌دهد طی روزی که گذشت بیشتر از ۲.۷ میلیارد برگه سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران خرید و فروش شد.



همچنین امروز ۱.۹ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران مورد داد و ستد قرار گرفت.



گفتنی است طی روزی که گذشت ۶ میلیون اوراق مالی اسلامی نیز به ارزش ۵۴۳ میلیارد تومان دست به دست شدند. در بازار باز بانک مرکزی نیز داد و ستد ۸۸ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.



در پایان بازار روز جاری آیفکس فرابورس ۲۶۰ واحد منفی شد و در سطح ۲۵ هزار و ۲۶ واحد قرار گرفت.



شاخص قیمت نیز ۶۳ واحد و شاخص کل هم وزن ۲هزار و ۴۱ واحد افت را تجربه کردند.




☸️نمادهای مارون، خاور، آریا، انتخاب، دی و خدیزل بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که نماد وهور با اثر مثبت بر این متغیر، مانع افت بیشتر آن شد.



☸️صدرنشینی بازار نیز با بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای تماوند، زنگان، وهور، زکشت، زشگزا، زفکا و سدبیر بود. در مقابل نمادهای نطرین، بپیوند، شاروم، ثالوند، ثرود، آ س پ و حریل بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای دی، کرمان، ثپردیس، خاور، بمولد، گدنا و فرابورس در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار


#آمار_معاملات



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0