بورس۲۴
1402/04/31
13:01
سقوط عجیب ارزش معاملات بورس

ارزش معاملات خرد با افت ۳۱ درصدی نسبت به روز چهارشنبه به مبلغی کمتر از ۳,۹ همت رسید. عمده ترین ارقام در گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری ها، بانک ها و موسسات و فلزات اساسی به ثبت رسید.

سقوط عجیب ارزش معاملات بورس

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد با افت ۳۱ درصدی نسبت به روز چهارشنبه به مبلغی کمتر از ۳,۹ همت رسید. عمده ترین ارقام در گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری ها، بانک ها و موسسات و فلزات اساسی به ثبت رسید.


طی معاملات امروز شاهد خروج بیش از ۷۷۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار بودیم. در صندوق های با درآمد ثابت اما تراز پول خرد حدود ۳۰ میلیارد تومان مثبت شد.


گروه های بانک ها و موسسات، شرکت های چندرشته ای صنعتی و محصولات شیمیایی متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند که با بیشترین حمایت از سوی حقوقی ها همراه بودند. حقیقی ها عمدتا به گروه های لاستیک و پلاستیک، سرمایه گذاری ها و حمل و نقل آبی مبالغ کمی تزریق کردند. کل پول خرد وارد شده به این گروه ها به ترتیب ۱۲,۱، کمت از ۸ و ۷,۵ میلیارد تومان بود.


نمادهای وجامیح، پکرمان، حکشتی، شگویا، حخزر، لپارس، وصنا، خدیزل، پیزد و نمرینو در صدر خریدهای حقیقی از حقوقی قرار گرفتند. حقوقی ها عمدتا شستا، وآیند، وبملت، تکیمیا، وتجارت، خگستر، دجابر، وبصادر، امین و وکغدیر را از حقیقی ها خریداری کردند.


شاخص کل بیش از ۳۳ هزار واحد ریخت و در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۸۳ هزار واحد ایستاد. نمادهای شستا، فارس، تاپیکو، شتران، شپدیس، پارسان و نوری بیشترین تاثیر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن نیز بالغ بر ۱۲ هزار واحد افت کرد و به زیر ۷۰۰ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با افت ۳۰۶ واحدی مواجه شد و در محدوده ۲۶,۳۵۰ واحد قرار گرفت.

انتهای خبر

0
0