بورس۲۴
1401/02/17
14:42
سهام پالایشی ؛ محبوب ترین شنبه بازار

در بازار امروز شاهد یکه تازی پالایشی ها و حمایت تمام قد حقیقی ها از آن ها و جهش ۳۰ درصدی ارزش معاملات خرد بودیم مثبت شدن تراز پول خرد بازار برای دومین روز متوالی و چهاردهمین روز معاملاتی از مجموع ۲۷ روز معاملاتی سال جاری نیز اتفاق افتاد

سهام پالایشی ؛ محبوب ترین شنبه بازار

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد با حدود ۳۰ درصد افزایش نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، به محدوده ۶.۶ همت رسید. بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و بانک ها و موسسات بود.


حقیقی ها حدود ۱۰۸ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار کردند. نمادهای شپنا، شبندر، وبملت، شتران، بوعلی، انرژی۳، غمارگ، وغدیر، کالا و فرابورس صدرنشین ورود پول حقیقی ها شدند و نمادهای های وب، فملی، حکشتی، بپاس، البرز، وپاسار، فوکا، خگستر و ومعادن از بیشترین حمایت حقوقی ها برخوردار شدند.


امروز گروه های فرآورده های نفتی، فعالیت های کمکی مالی (فراکابی ها)، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی، شرکت های چند رشته ای صنعتی، بانک ها و لاستیک و پلاستیک با ورود نقدینگی حقیقی ها همراه شدند. گروه های فلزات اساسی، اطلاعات و ارتباطات، سرمایه گذاری ها، حمل و نقل، بیمه، انبوه سازی و استخراج کانه های فلزی هم ورود پول از سوی حقوقی ها را تجربه کردند.


در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت نفت برنت به بالای ۱۱۳ دلار رسید و این موضوع بیشترین تاثیر را بر اقبال بازار از سهام پالایشی داشت.


قبل از شروع معاملات ارزش صفوف خرید به حدود ۳,۸ همت می رسید که این رقم در پایان بازار به ۱,۴ همت تغییر یافت. ارزش صفوف فروش ابتدای بازار ۵۷ میلیارد تومان بود که همین رقم ناچیز هم در پایان بازار به زیر ۴۰ میلیارد تومان تقلیل یافت.


طی روز جاری شاخص کل ۹۲ صدم درصد معادل ۱۴ هزار و ۷۸ واحد رشد کرد و تا محدوده یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد پیش رفت. نمادهای شپنا، شبندر، پارسان، تاپیکو، شتران، شستا و شپدیس بیشترین نقش را در صعود امروز شاخص داشتند.


شاخص هموزن هم با افزایش ۳ هزار و ۸۴۹ واحد معادل ۹۱ صدم درصد به بالای ارتفاع ۴۲۶ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز ۱۵۴ واحد رشد کرد تا وارد کانال ۲۱ هزار واحدی شود.


نمادهای آریا، شاوان، فرابورس، شگویا، زاگرس و ومهان بیشترین تاثیر مثبت و فجهان بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.


در بازار بورس نمادهای شستا، شپنا، شبندر، شتران، خگستر، خودرو و خساپا بیش از سایر نمادها تراکنش داشتند و دست به دست شدند. آریا، فرابورس، فجهان، کرمان، زگلدشت، گدنا و وکبهمن از پرتراکنش ترین نمادهای بازار فرابورس بودند.


امروز نرخ دلار در بازار آزاد به محدوده ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. نرخ دلار صرافی ملی هم بالاتر از ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

انتهای خبر

0
0