بیدار بورس
1401/04/01
15:32
🔴تابستان سرخ بورس بازارسرمایه اولین روز تابستان را سرخ آغاز کرد و نهایتا با شش هزار واحد ریزش به تعطیلات رفت. هر چند که در دقایق پایانی بازار ...

🔴تابستان سرخ بورس



بازارسرمایه اولین روز تابستان را سرخ آغاز کرد و نهایتا با شش هزار واحد ریزش به تعطیلات رفت.


هر چند که در دقایق پایانی بازار امروز حجم و ارزش معاملات تا حدودی رشد داشت اما کمبود نقدینگی در گردش مانند روزهای گذشته بازهم معضل اصلی بازار بود.


گرچه فقر نقدینگی در بازار مشهود است اما به نظر می‌رسد تنها اخبار پیرامونی واگذاری سهام درون گروهی و بلوکی خودروئی ها می‌تواند برای مدت کوتاهی منجر به شکل گیری فضای نوسانی در این گروه شود.


به گفته کارشناسان بازارسرمایه این روزها تحت تاثیر مولفه‌هایی قرار گرفته که احتمالا هیچ بورسی در جهان با آنها مواجه نیست. از قطعی برق صنایع گرفته تا ریسک تداوم و یا تشدید تحریم‌ها همگی وضعیت کنونی بازار را رقم زده‌اند و به باور بسیاری از تحلیلگران این ریسک‌ها همزمان با آغاز تابستان بیش از پیش بازار سهام را تحت تاثیر قرار خواهند داد و آثار مخربی که قطعی برق صنایع در تابستان ۱۴۰۰ بر بازارسرمایه گذاشت ممکن است دوباره تکرار شود.



🔻از معاملات امروز چه خبر؟


در پایان معاملات امروز(چهارشنبه، یکم تیرماه) شاخص کل بورس پس از افت ۶هزار و ۲۴۰واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۳هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۲۸درصد افت کرد.



🔵صدرنشین بیشترین رشد


در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم #خلیبل که صدرنشین بیشترین رشد امروز بود، می‌اندازیم.



🔻نمادهای تاثیرگذار


#میدکو#فملی#فولاد#بپاس#آریا#شاوان



🔻نمادهای پرتراکنش


#سآبیک#آسیاتک#شستا#دی#ددانا#شاوان



🔻برترین تقاضا


#خاور#فاذر#خپارس#خگستر#ودانا



🔻 برترین عرضه


#دی#وسدید#داراب#وآرین#ثقزوی



🔻خروج پول هوشمند


#دارا#سیناد#کارین#دی#شستا



🔵منابع: کدال، انیگما، بورس ویو و TSETMC



#گزارش_بازار

انتهای خبر

0
0