همفکران
1400/09/16
16:47
گزارش بازار / تکرار روزهای سخت

شاخص کل بورس تهران در شانزدهمین روز از آذر ماه ۱۴۰۰، افت بیش از ۴۳۰۰ واحد معادل ۰.۳۲ درصد را رقم زد و تا سطح ۱ میلیون و ۳۳۷ هزار واحد عقب نشینی کرد. این شاخص بورسی بعد از سوت آغاز بازار در مسیر نزولی شروع به حرکت کرد و پس از گذشت یکساعت ...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران در شانزدهمین روز از آذر ماه ۱۴۰۰، افت بیش از ۴۳۰۰ واحد معادل ۰.۳۲ درصد را رقم زد و تا سطح ۱ میلیون و ۳۳۷ هزار واحد عقب نشینی کرد. این شاخص بورسی بعد از سوت آغاز بازار در مسیر نزولی شروع به حرکت کرد و پس از گذشت یکساعت، ۴ هزار واحد افتش را دو دستی تقدیم کرد و بعد از آن به حرکت لاک پشتی در مدار منفی ادامه داد. امروز کوچکترهای بازار هم مورد توجه نبودند و عمده نماد ها با برتری فروشندگان دنبال شدند. به طوری که شاخص هموزن بیش از ۲۶۰۰ واحد افت کرد. شپدیس، فارس و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. هیچ کدام موفق به تشکیل صف خرید نشدند و همگی به نوسان در محدوده صفر تابلو اکتفا کردند. کگل، شفن و نوری بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. شفن با صف فروش روزش را به پایان رساند ولی دو نماد دیگر به افت ۲ درصدی قیمت پایانیشان بسنده کردند.


فرابورس هم پرعرضه بود و با افت ۷۸ واحدی به ۱۹ هزار ۱۰۷ واحد رسید. آریا، وهور و غصینو بیش از همه اثر منفی داشتند و بساما و کگهر بیش از همه اثر مثبت باقی گذاشتند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه در بازار امروز هم شاهد خروج پول های خرد بودیم، خروجی معادل ۲۶۴ میلیارد تومان. ارزش معاملات خرد نیز افت ۵ درصدی داشت و به محدوده ۲.۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۶۷ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۷۰ میلیارد دلار رسید.



ترین های معاملات بورس

گروه اداره بازارهای مالی، فلزات اساسی ها و شیمیایی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت سرمایه گذاری، خودرو و بانک به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات بودند. نمادهای وسکرمان و خگستر نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.



ورود و خروج پول حقیقی


روند خروج پولهای خرد امروز افزایشی بود و در مقابل چشم ها به در دوخته شد ولی باز هم پول جدیدی نیامد. در این میان صندوق های قابل معامله با اختلاف بیشترین نقدینگی را از سوی سهامداران خرد جذب کردند. در مقابل بانکی ها و فلزات اساسی بیش از همه خروج پول را تجربه کردند. در بین نمادها نیز تیپیکوح و جم بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و وگردش، شستا و سپیدار بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



رکود بورس و افت قیمت سهام گویا پایانی ندارد. بیش از یکسال است که روزهای تکراری یکی پس از دیگری می گذرد و تنها با هر ریزنوسان مثبتی سهامداران نفسی تازه می کنند و باز روز از نو روزی از نو.


بازار امروز هم تفاوت چندانی با روزهای گذشته نداشت. فقط عرضه ها شدت بیشتری گرفته بودند و سبزی کمتری به چشم می آمد. در بازار دیروز اندکی تمایل در کوچکتر ها به چشم می‌خورد که امروز از آن هم خبری نبود.


اگرچه رنج کشی های مثبتی در نفتی ها و فلزات اساسی شکل گرفت اما آنقدر قوی نبود تا به جنگ فروشندگان برود، بنابراین آب از آب تکان نخورد.




ن مادهای مشکوک

در بازه ۷ روزه دقاضی، فرابورس و مفاخر و در بازه ۳۰ روزه نمادهای دقاضی، تیپیکو و فباهنر بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه

بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را قپیرا با ۳.۹۴ درصد، کاذر با ۳.۴۳ درصد و ثنوسا با ۳.۴۲ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام وسرضوی با ۴.۹۶ درصد، وسزنجان با ۴.۹۳ درصد و ولیز با ۴.۹۲ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش

هم اکنون هر دلار در بازار آزاد با قیمت ۳۱ هزار تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید حدود ۰.۶ درصد نسبت به روز قبل کاهش داشت و به ۱۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۲۱ درصد افزایش ارزش داشت و به محدوده ۱۷۸۳ دلار رسید.


انتهای خبر

0
0