اقتصاد نیوز
1399/10/22
14:31
بورس لب مرز سقوط به کانال ۱.۲ میلیونی/۳ نماد قرمزرنگ بازار+اینفو

اقتصادنیوز : امروز شاخص کل ۵ هزار واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید تا در آستانه سقوط به کانال ۱.۲ رسیده باشد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز ‌دوشنبه، شاخص کل بورس ۵ هزار و ۳۳۳ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۷۳۷ واحد بالا آمد و در رقم ۴۶۹ هزار و ۳۹۱ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۹۹ واحد صعود کرد و به رقم ۱۹ هزار و ۱۷۴ واحد رسید.



بیشتر بخوانید؛


رشد ارزش معاملات بورس در روز سبز قندی ها +اینفو



گروه سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه قند و شکر افزایش یافت. نمادهای قثابت، قنیشا، قلرست، قصفها، قشیر، قپیرا، قچار، قزوین و قمرو همگی با رشد ارزش مواجه بودند. ارزش معاملات صنعت «قند و شکر» با ۶۲.۱۳ درصد افزایش به ۲۱۷ میلیارد تومان در بورس و فرابورس رسید.


بزرگان سرخپوش

در معاملات روز دوشنبه فملی، خودرو و شپنا نمادهای قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. شستا، بترانس و حکشتی نیز بزرگان سبزرنگی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.


خروج پول حقیقی

در معاملات امروز ۶۹۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام بانک تجارت داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان بود. پس از بانک تجارت، خودرو (ایران خودرو) و وسپهر (سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


بورس اینفو

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌یکشنبه ۵۴ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۹ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۴ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان رسید.


عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان شد که نسبت به روز ‌‌یکشنبه کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش ۲۴ درصد افزایش یافت و به رقم ۹۴۰ میلیارد تومان رسید.


در پایان معاملات امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای دومین روز پیاپی با صف خرید ۲۵۲ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و غصینو (شرکت صنعتی مینو) بیشترین صف خرید را داشتند.


بیشترین صف فروش نیز به نماد گدنا (تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۰۹ میلیارد تومانی داشت. پس از گدنا، برکت (شرکت دارویی برکت) و وتوصا (گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران) بیشترین صف فروش را داشتند.


نقشه بورس 22 دی
انتهای خبر

0
0