همفکران
1400/05/17
09:11
تغییر سهام سهامداران عمده/ خریدهای بسیار اما کم حجم

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

هر چند هفته گذشته بانکی‌ها با حمایت خوبی روبرو شدند اما گویا این روند در روز شنبه ادامه نیافته است، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی بانک ملت ۱۰ میلیون از سهام بانک ملت را بفروش رساند، شرکت کار و اندیشه جنوب بیش از یک‌میلیون از سهام بانک کارآفرین را بفروش رساند، همچنین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یکم ایرانیان ۶ میلیون، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آتیه نوین نزدیک به ۶ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی نوین پیشرو ۲ میلیون از سهام بانک اقتصاد نوین را بفروش رساندند اما دراین‌بین صندوق بازار گردانی تجارت بیش از ۴ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کرد.


در گروه دارویی‌ها همچنان خرید ها به چشم می‌خورد، ستاد اجرایی فرمان امام همچنان بیشترین خریدار سهام گروه دارویی برکت است.



سیمانی ها همچنان روی دور فروش هستند، در هفته گذشته، صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۲ میلیون از سهام سیمان دورود، شرکت سیمان فارس نو نیز ۲ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رسانده بودند، روز شنبه نیز صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل یک‌میلیون از سهام سیمان شمال را بفروش رساند، اما دراین‌بین موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان شاهرود را خریداری کرد.



فولادی‌ها که هفته گذشته، هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتند در ابتدای هفته نیز با خرید روبرو شدند، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از ۴ میلیون از سهام فولاد امیرکبیر کاشان را خریداری کرد، شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان نزدیک به ۴ میلیون از سهام توکا رنگ فولاد سپاهان را خریداری کرد.


در گروه بیمه‌ای‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی ارزش زمان بیش از ۵ میلیون سهام بیمه دی را خریداری کرد همچنین صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت


که روز گذشته بیش از ۴ میلیون از سهام بیمه تجارت نو را بفروش رسانده بود، روز شنبه ۶ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد.



صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا ۷ میلیون از سهام بهساز کاشانه تهران را خریداری کرد این شرکت در طی هفته گذشته نیز خریدار سهام بهساز کاشانه بوده است، شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۴ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی را خریداری کرد.


شرکت بیمه کوثر که روز چهارشنبه ۲۶ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری غدیر را بفروش رسانده بود در اقدامی ۷ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد، همچنین صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین‌شهر ۲ میلیون از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرد.


موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در اقدامی ۱۰ میلیون از سهام توسعه معادن و فلزات و بیش از یک‌میلیون سهام نفت و گاز پارسیان را خریداری کرد.


صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا که روز شنبه ۲۲ میلیون از سهام توسعه و عمران امید را خریداری کرد در روز چهارشنبه نیز ۴۳ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرده بود؛ اما دراین‌بین صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین برای دومین روز پیاپی ۸ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا را بفروش رساند.



انتهای خبر

0
0