همفکران
1400/06/13
09:11
تغییر سهام سهامداران عمده/ غلبه سرخ ها بر بازار

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در بانکی‌ها، صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان ۵ میلیون از سهام بانک پارسیان، صندوق بازار گردانی پست‌بانک ایران بیش از یک‌میلیون از سهام پست‌بانک ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۱۰ میلیون از سهام بانک کارآفرین و شرکت سهامی بیمه ایران ۱۰ میلیون از سهام بانک سینا را خریداری کردند دراین‌بین صندوق بازار گردانی گروه دی نیز ۳۰ میلیون از سهام بانک دی را بفروش رساند.


اما در دارویی‌ها، برکت با استقبال روبرو شد، صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا ۲ میلیون، شرکت کار و اندیش دوران معاصر ۲ میلیون و ستاد اجرایی فرمان امام نیز ۲ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند.


موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی بیش از ۹۴ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد همچنین شرکت صبا میهن نیز بیش از ۳ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد اما دراین‌بین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو ۲ میلیون از سهام فولاد امیرکبیر کاشان را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها، صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۲ میلیون، از سهام سیمان دورود، صندوق بازار گردانی توسعه ملل ۲‌میلیون از سهام سیمان کرمان و بیش از یک‌میلیون سهام سیمان مازندران را بفروش رساند، همچنین شخص حقیقی اقدام به فروش ۳ میلیون از سهام سیمان سپاهان کرد.


موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی مجددا بیش از ۱۷ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد.


شرکت صادر فر که تاکنون بیش از ۲۸ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۳ ‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا ۱۰ میلیون از سهام بهساز کاشانه تهران، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از یک‌میلیون سهام پتروشیمی بوعلی سینا و ۹ میلیون از سهام گروه پتروشیمی ایرانیان، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۴ میلیون از سهام قطعات اتومبیل ایران و ۷ میلیون از سهام لیزینگ پارسیان و یک‌میلیون از سهام پلاسکوکار را بفروش رساند همچنین شرکت ریل پردازنو آفرین نیز ۲۵ میلیون از سهام ریل گردش ایرانیان را بفروش رساند.



انتهای خبر

0
0