تحلیل کاربردی هلالات
1400/05/09
12:45
#صنایع #سیمان #بهار_1400 در 31 نماد سیمانی، طی بهار سال گذشته 2.1همت درآمد خلق شد اما در بهار سال جاری 3.7همت درآمد به دست آمد که رشد اسمی 81درصد ...

#صنایع #سیمان #بهار_۱۴۰۰



در ۳۱ نماد سیمانی، طی بهار سال گذشته ۲.۱همت درآمد خلق شد اما در بهار سال جاری ۳.۷همت درآمد به دست آمد که رشد اسمی ۸۱درصد داشت.



شرکت های گروه ۲۱درصد برآورد ما از کل سال ۱۴۰۰ را محقق کردند و ۲۳درصد سود کل سال نیز در فصل اول سال پوشش یافت که عملکرد مناسبی است چون نرخ فروش سیمان نسبت به بهار روندی صعودی دارد.



ریسک این گروه قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان است اما با توجه به افزایش نرخ فروش به سبب وجود تقاضای قوی، هزینه قطع شدن برق عملا به خریدار منتقل شده است.



در زمستان نیز عمدتا سیمانی ها با دریافت مازوت، مشکل خود را مرتفع می کنند اما هزینه تولید با مازوت بالاتر از گاز است. در پایان زمستان p.e ttm این ۳۱ نماد ۲۱ واحد بود، در بهار به ۱۷.۲رسید و انتظار تحلیلی ما ۱۳.۵ است.



در بین این ۳۱ نماد، #ساوه #سمازن #سخوز #ساروج #سرود #سپاها بهترین P.e fw ها را دارند که دامنه ای بین ۵-۶.۵ واحد است.



پس از این چند نماد، #سشرق #سبهان #ساروم #سقاین #سفانو #سکرما #سهگمت #ساراب قرار دارند.



در خصوص هلدینگ ها، #سیتا به سبب مالکیت بر #سفارس و رشد با اهمیت سود زیرمجموعه های #سفارس در موقعیت P.e تحلیلی مناسب قرار گرفته است. همچنین #ستران در دامنه p.e مناسب ها قرار دارد و #ساروج قرار است که به بازار بالاتر بیاید.

انتهای خبر

0
0