همفکران
1400/05/09
09:13
تغییر سهام سهامداران عمده/ آخر هفته پر فروش برای سیمانی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته را مشاهده می‌کنید...

بانکی‌ها بازهم موردتوجه قرار گرفتند، شرکت کیا آسا تجارت ۲۴۹ میلیون از سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی ملت، ۵ میلیون از سهام بانک ملت، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲۵ میلیون از سهام بانک پارسیان، صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۱۸ میلیون از سهام بانک پاسارگاد، صندوق بازار گردانی بانک تجارت ۱۱۹ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کردند، بانک ایران‌زمین و بانک آینده نیز هرکدام یک‌میلیون خریدار داشتند اما دراین‌بین شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۱۰۰ میلیون از سهام بانک صادرات را بفروش رساند.


باگذشت ماه‌ها همچنان شاهد خریدهای زیر یک‌میلیون تومان از سهام دارویی برکت هستیم که در میان شرکت‌های خریدار، ستاد اجرایی فرمان امام با ۹۵۱ هزار بیشترین خریدار سهام این شرکت بوده است.


اما برخلاف برکت داروسازی اکسیر فروشنده داشته است، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین که در روز معاملاتی گذشته نیز بیش از ۵ میلیون از سهام شیمی دارویی دارو پخش و بیش از ۲ میلیون از سهام کارخانجات دارو پخش را بفروش رسانده بود این بار نزدیک به ۳ میلیون از سهام داروسازی اکسیر و بیش از ۲ میلیون از سهام داروسازی کاسپین را بفروش رسانده است.


گویا هفته گذشته با فروش در سیمانی‌ها به پایان رسید، سیمان دورود برای چهارمین روز پیاپی فروشنده داشت، صندوق صبا گستر نفت و گاز که در سه روز گذشته بیش از ۳ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رسانده بود روز چهار‌شنبه نیز بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان دورود را بفروش رساند، شرکت سیمان فارس نیز بیش از ۲ میلیون از سهام سیمان فارس نو، صندوق سرمایه‌گذاری توسعه ملل نیز بیش از یک‌میلیون سهام سیمان شمال و شرکت سیمان فارس نو نیز ۴ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رساندند.


اما در فولادی‌ها موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ۲ میلیون از سهام فولاد خراسان را خریداری کردند، همچنین موسسه صندوق بازنشستگی ریال وظیفه، ازکارافتادگی نیز ۱۵ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب را خریداری کرد.


اما قابل‌توجه است که در گروه غذایی، شرکت گسترش بسته‌بندی کوروش بیش از ۴ میلیون از سهام صنعت غذایی کوروش را خریداری کرد.


سرمایه‌گذاری صبا تامین بیش از ۸۶۹ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا را بفروش رساند و شرکت اعتباری ملل نیز بیش از ۲۴ میلیون از سهام تامین سرمایه نوین را خریداری کرده است.





انتهای خبر

0
0