بورس۲۴
1402/01/09
16:42
ملاقات شاخص کل با سقف تاریخی خود پس از ۳۱ ماه

بورس ۲۴ - در ادامه روند مثبت بازار که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، امروز هم شاهد معاملات مثبتی بودیم که...

ملاقات شاخص کل با سقف تاریخی خود پس از 31 ماه

بورس۲۴ : در ادامه روند مثبت بازار که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، امروز هم شاهد معاملات مثبتی بودیم که با برتری خریداران همراه بود. در نیمه دوم بازار خریداران پرقدرت تر ظاهر شدند و بر شدت تزریق نقدینگی به بازار افزودند.


طی روز جاری ارزش معاملات خرد با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به دیروز از ۱۱ همت فراتر رفت. بیشترین معاملات در گروه های خودرو و ساخت قطعات، شیمیایی، شرکت های چند رشته ای صنعتی، فلزی و فرآورده های نفتی انجام شد.


حقیقی ها طی روز جاری ۴۱۸ میلیارد تومان سرمایه تازه نفس به بازار تزریق کردند و در مقابل ۱۸۵ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله بیرون بردند.


عمده ترین ورود پول خرد به گروه های شیمیایی، فرآورده های نفتی، فلزی و زراعت و همچنین نمادهای فارس، ذوب، شبریز، همراه، زملارد، خزامیا، شتران، شیراز، شپدیس و وبانک صورت گرفت.


در گروه های بانکی، بیمه، حمل و نقل و سرمایه گذاری ها و نمادهای وکغدیر، خساپا، وبملت، حکشتی، خبنیان، وتجارت، درهآور، بپاس، سیمرغ و شکبیر شاهد بیشترین خروج پول خرد و عمده ترین حمایت از سوی حقوقی ها بودیم.


در دقایق پایانی معاملات امروز شاخص کل پس از ۳۱ ماه توانست یکبار دیگر به قله ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحدی رسیده و سقف تاریخی خود را دیدار کند. نمادهای فارس، تاپیکو، شستا، پارسان، نوری، بوعلی و رمپنا بیشترین نقش را در صعود ۳۴ هزار واحدی امروز شاخص کل ایفا کردند.


شاخص هم وزن هم با ۱۲ هزار واحد افزایش تا ارتفاع ۶۲۲ هزار واحد رشد کرد. شاخص فرابورس نیز ۳۵۶ واحد افزایش یافت و به محدوده ۲۵ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.

انتهای خبر

0
0