فرارسانه
1402/07/25
15:31
📆بررسی معاملات روز جاری بازارهای فرابورس (25 مهرماه 1402) ✅سبزپوشی شاخص های منتخب 📌بازارهای فرابورس در ادامه روند صعودی روز گذشته، امروز هم معام...

📆بررسی معاملات روز جاری بازارهای فرابورس (۲۵ مهرماه ۱۴۰۲)



✅سبزپوشی شاخص های منتخب



📌بازارهای فرابورس در ادامه روند صعودی روز گذشته، امروز هم معاملاتی مثبت را دنبال کردند که رشد شاخص کل را به دنبال داشت.



⭕️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در معاملات روز جاری، ۲۵ مهرماه، بازارهای فرابورس شاهد معاملاتی مثبت بودند که درنهایت افزایش ۱۲۹ واحدی آیفکس را رقم زد.



طی معاملات روز جاری نمادهای وسپهر، آریا، شاوان، شگویا، وهور و هرمز با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل، افزایش ۱۲۹ واحدی این متغیر را رقم زدند. آیفکس در عدد ۲۵ هزار و ۲۸۷ واحد امروز را به پایان رساند. این در حالی بود که نماد خاور با اثر منفی بر این متغیر، مانع رشد بیشتر آن شد.


همچنین شاخص قیمت ۳۱ واحد و شاخص کل هم‌وزن ۷۶۴ واحد رشد کردند.



طی معاملات روز سه‌شنبه بیش از ۴.۶ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش ۱۰ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان در ۱۶۹ هزار نوبت معاملاتی در بازارهای فرابورس دادوستد شد.



📊نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می‌دهد بیش از ۱.۹ میلیارد برگه سهم به ارزش یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خریدوفروش شده است.



همچنین ۲.۶ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طی روز جاری جابه‌جا شد.



گفتنی است در بخشی دیگر از بازار ۲۸ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دست‌به‌دست شده است. در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز ۵۴ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، جا به جا شد.



🟢بازار امروز هم مثل دیروز شاهد رشد قیمت و سبزپوشی اکثر نمادها بود. در این میان هفت نماد چخزر، ثپردیس، ریشمک، زنگان، مفاخر، سبزوا و تماوند توانستد در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت‌ها قرار بگیرند.



🔴این در حالی بود که نمادهای اوان، بخاور، پیزد، ولبهمن، قشیر، بنو و ساینا در حالی صدر جدول بیشترین کاهش قیمت‌ها را به خود اختصاص دادند که افت قیمت آن‌ها بین ۴.۴ تا ۱.۸۷ درصد بود. به این ترتیب امروز هم هیچ سهمی کاهش قیمت حداکثری را در بازارهای فرابورس تجربه نکرد.



در پایان بازار نمادهای دی، ثپردیس، فن افزار، خاور، بمولد، فرابورس و حآفرین نیز در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار


#آمار_معاملات




🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0