همفکران
1399/09/24
09:07
سهامداران عمده فروشنده چه سهم هایی بودند؟

هرچند بازار روز یکشنبه با افزایش محسوس عرضه ها مواجه بود و این غلبه عرضه بر تقاضا موجب شد معاملات بسیاری از صنایع و گروه ها در بازه منفی قرار بگیرد، اما شاهد تشکیل شدن صف فروش خاصی در کلیت بازار نبودیم، که این نشان می دهد این روز ها منفی های بازار هم خریدار دارد. در تصویر زیر تحرکات حقوقی ها و بازارگردان ها را طی داد و ستد های روز معاملاتی قبل مشاهده می کنید...

هرچند بازار روز یکشنبه با افزایش محسوس عرضه ها مواجه بود و این غلبه عرضه بر تقاضا موجب شد معاملات بسیاری از صنایع و گروه ها در بازه منفی قرار بگیرد، اما شاهد تشکیل شدن صف فروش خاصی در کلیت بازار نبودیم، که این نشان می دهد این روز ها منفی های بازار هم خریدار دارد.


طی روز گذشته مجددا بانکی ها در محدوده منفی قرار گرفتند، در این نوسانات منفی بازارگردان سه نماد وتجارت ، وبصادر و وپست خریدار بودند. بازارگردان وتجارت که همچنان در جبهه حمایت از بانک تجارت قدم برمیدارد ، در روز گذشته نیز ۱۱۹ میلیون از این نماد را خرید. بازارگردان وبصادر خریدار ۱۵میلیونی بانک صادرات بود (که کمی افزایش نسبت به روزهای قبل داشت). بازارگردان وپست کمی کتر از روزهای قبل خرید، به طوریکه اقدام به خرید ۱ میلیونی این نماد کرد.


صندوق بازنشتگی کشوری روز گذشته فروشنده بود و ۵۰ میلیون سهم فولاد، ۵۰ میلیون سهم فملی، ۲۰ میلیون سهم شاراک، ۷ میلیون سهم جم و ۳۱ میلیون سهم شخارک را فروخت.


شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین نیز در جبهه فروش قرار داشت و حدود ۱۰ میلیون سهم شرانول و شپاس و ۲۷میلیون سهم شپترو را به فروش رساند.


شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان برای ۴امین روز متوالی بیمه کوثر را فروخت و مجموع فروش خود را طی این چهارروز به ۱۳ میلیون رساند.


صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا پس از ۳ روز متوالی فروش ثبهساز، بالاخره دیروز حدود ۱۴.۵ میلیون از این نماد را خرید. این صندوق خریدار ثامید، آبادا و وپویا هم بود.


صندوق بازرگردانی سهم آشنا یکم طی روز قبل در نقش خریدار بود، به طوری که ۲ میلیون سهم خاذین، ۳ میلیون سهم ورنا، ۴ میلیون سهم ولساپا، ۴۰ میلیون خساپا، ۲.۷ میلیون وساپا و حددود ۱ میلیون سهم فزرین را خرید.



انتهای خبر

0
0