بورس۲۴
1401/11/01
13:26
شروع منفی معاملات در بهمن ماه

طی معاملات امروز بیش از نیمی از نمادها در محدوده منفی معامله شدند. تقریبا از همان دقایق ابتدایی قدرت فروشندگان به خریداران برتری داشت. عرضه های امروز تا حدود زیادی تحت تاثیر تصمیمات اتحادیه اروپا درباره سپاه قرار داشت و آن دسته از سرمایه گذارانی که طی هفته های اخیر با رشد ارزش پورتفوی خود همراه شده بودند و ریسک پذیری کمتری داشتند را به فروش سهام خود ترغیب کرد.

شروع منفی معاملات در بهمن ماه

بورس۲۴ : طی معاملات امروز بیش از نیمی از نمادها در محدوده منفی معامله شدند. تقریبا از همان دقایق ابتدایی قدرت فروشندگان به خریداران برتری داشت. عرضه های امروز تا حدود زیادی تحت تاثیر تصمیمات اتحادیه اروپا درباره سپاه قرار داشت و آن دسته از سرمایه گذارانی که طی هفته های اخیر با رشد ارزش پورتفوی خود همراه شده بودند و ریسک پذیری کمتری داشتند را به فروش سهام خود ترغیب کرد.


در بازار امروز ارزش معاملات خرد با ۱۵ درصد رشد نسبت به چهارشنبه به محدوده ۹,۸ همت رسید. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، فراورده های نفتی و بانک ها و موسسات بودند. از بین نمادها بیشترین معاملات در انجام شد.


حقیقی ها امروز حدود ۷۵۵ میلیارد تومان نقدینگی از بازار و حدود ۴۸۰ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله بیرون بردند.


گروه های مواد و محصولات دارویی، تولید محصولات کامپیوتری الکترونیکی و نوری و استخراج کانه های فلزی و نمادهای شیراز، دفارا، فروژ، شپدیس، فزر، شتران، خپویش، شتوکا، مادیرا، کیمیاتک و ثالوند با بیشترین استقبال و ورود پول حقیقی ها همراه شدند.


عمده ترین خروج پول خرد از گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات و نمادهای خساپا، فولاد، خگستر، نوری، وبملت، فملی، کالا، شگویا، شبندر، وخارزم، فخوز، فارس و شپنا اتفاق افتاد که با بیشترین حمایت از سوی حقوقی ها همراه شد.


در پایان شاخص کل افت ۳۱ هزار و ۵۶۶ واحدی را ثبت کرد و به ارتفاع یک میلیون و ۶۵۷ هزار واحد برگشت. فولاد، فملی، میدکو، نوری، شستا، کچاد و کگل بیشترین تاثیر را در افول امروز شاخص کل داشتند. شاخص هموزن نیز که در ابتدا بیش از یک هزار واحد صعود داشت در پایان به کاهش بیش از ۴ هزار واحدی تن داد و در محدوده ۵۲۱ هزار واحد ایستاد. شاخص فرابورس نیز ۲۱۹ واحد افت کرد.

انتهای خبر

0
0