دنیای بورس
1402/11/23
16:07
رشد ۷۰۸ درصدی خروج سرمایه از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز شنبه افزایش ۷۰۸ درصدی داشته است.

در معاملات روز دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۸ هزار و ۲۰۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۰۰ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۵ هزار و ۱۸ واحدی در رقم ۷۳۴ هزار و ۷۹۶ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۲۱۴ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۲۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۹۲۴ واحد به سطح ۱۳۶ هزار و ۶۰۷ واحد رسید.


خروج پول حقیقی از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز شنبه افزایش ۷۰۸ درصدی داشته است.


امروز نماد خگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۲ میلیارد تومان بود. پس از خگستر، نمادهای ناما، خساپا، فکمند و فصبا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فاسمین، فن افزار، کرومیت، بیوتیک و ثباغ تعلق داشت.


رشد 708 درصدی خروج سرمایه از بورس12

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز شبندر، وبملت و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کگل، فسبزوار و کویر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای بپاس، شگویا و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای غصینو، ثباغ و آ س پ بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد سصفها بیشترین تراکنش را داشت و داتام و فاسمین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فنر، کرومیت و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۹۶ هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۹۰ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان بود که ۹۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان رسید.


رشد 708 درصدی خروج سرمایه از بورس1

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد فنر بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۶۴ میلیارد تومان بود.


پس از فنر، سصفها بیشترین ارزش معاملات را داشت و کرومیت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فاسمین و کترام در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام فنر با تعداد ۳۰۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۲ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و حفارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۴۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۰۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۴ درصدی به ۲۱۹ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد 708 درصدی خروج سرمایه از بورس3
انتهای خبر

0
0