سنا
1400/04/20
19:32
داد و ستدها حاکی از غلبه منطق در بازار است

بازار امروز، ۲۰ تیرماه، در حالی شروع به کار کرد که جو حاکم بر بازار سبز و پرتقاضا بود به طوری که اکثر نمادهای بازار در در محدوده های مثبت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، شاخص کل در انتهای بازار با رشد ۱۴،۵۳۸ واحدی به ارتفاع یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۲ واحد رسید که در این بین نمادهای فولاد، فملی، کگل، شپدیس و ... بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شستا، سفار و ... بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل گذاشتند. ارزش معاملات خرد بازار در محدوده ۶ هزار میلیارد تومان بوده که شاهد ورود ۱۲۲ میلیارد تومان پول جدید توسط افراد حقیقی به بازار بوده ایم.


در گروه فلزات اساسی، معاملاتی یکدست سبز رنگ را شاهد بودیم که در این بین نماد ذوب آهن با اقبال بازار مواجه شد و از اواسط بازار به صف خرید میلیونی رسید. فولادی ها مثبت، گروه روی با افزایش تقاضا و ملی مس نیز بر مدار مثبت قرار داشت. امروز خبرهایی مبنی بر لغو محدودیت قطعی برق شرکت های فولادی و سیمانی به بازار مخابره شد که موجب بهبود تقاضای کلی بازار شد و خریداران با اعتماد و اطمینان بیشتری در جایگاه خرید قرار گرفتند.


پترویی ها اما معاملاتی متعادل با تمایلاتی مثبت از خود به نمایش گذاشتند که در این بین شگویا، کلر، شصدف با صف خرید به کار خود پایان دادند. شاراک، شفن و شپدیس پرتقاضا و مابقی شرکت های گروه نیز به تبعیت از لیدرهای گروه روندی صعودی به خود گرفتند. مطابق با مطالب گذشته و طبق سنوات گذشته، پتروشیمی ها که از تقسیم سود بالایی برخوردارند در هفته های منتهی به مجمع خریداران خاص خود را دارند.


بانکی ها از جمله گروه هایی بودند که تقاضای کمتری نسبت به گروه های دیگر بازار داشته اند. لیدرهای گروه که شامل وبملت، وبصادر و وتجارت می شود، روزی آرام و متعادل مثبت را سپری کردند که البته نمادهای وپارس، وسینا و پست در سقف قیمتی معامله شدند و با صف بسته شدند. این گروه نیز از پتانسیل خوبی برای روزهای آتی برخوردار است .


سیمانی ها به مانند روز گذشته یکپارچه سبز بودند و بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص داده اند. شرکت های سیمانی این روزها شاهد رشد قابل توجه محصولات خود در بورس کالا هستند و به نظر می رسد گزارش‌های بسیار خوبی را در دوره های آتی به بازار مخابره کنند.


دارویی ها هم به تبعیت از کلیت بازار روز مثبتی را پشت سر گذاشتند که البته نمادهای دفارا، دسبحان، ریشمک برخلاف جهت حرکت گروه، در محدوده های منفی قرار داشتند. پالایشی ها هم نوسانات مثبتی را تجربه کردند که شپنا لیدری گروه را بر عهده داشته است. گروه زراعت نیز که روز کاری قبل پرتقاضا بودند متعادل منفی معامله شدند .


با جمیع جهات، بازار با همه نوسانات خود در حال حجم خوردن است که این واقعه دلیلی بر تعادل بازار و منطق شدن معاملات پس از ماه ها معاملات بی منطق بوده است. بازار از شرایط خوبی برخوردار است و خرید به دید بلند مدت جذاب به نظر می رسد .


*تحلیلگر: مهرزاد جهانی


انتهای خبر

0
0