آکادمی هلاکوئی
1400/10/16
00:00
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۶ دی)

سقوط سخت بیت کوین چند روز گذشته وضعیت…

سقوط سخت بیت کوین


چند روز گذشته وضعیت برای رمز ارز اول بازار به نوعی غیرمعمول بود چرا که برای مدتی قیمت این ارز در حدود مارک ۴۷ هزار دلار راکد باقی مانده بود. گاوها چندین بار تلاش کردند تا شاید بتوانند قیمت را اندکی تغییر دهند ولی با مقاومت خرس ها هر بار ناکام ماندند.


ولی در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت تا حدودی تغییر کرد. تنها ظرف چند ساعت، بیت کوین حدود ۵ هزار دلار از ارزش خود را به یکباره از دست داد و به کف قیمت روزانه ۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.


این سقوط ۱۱ درصدی در یک روز به این معناست که BTC به پایین ترین سطح قیمت خود از ماه سپتامبر (شهریور) تا کنون رسیده است. در نتیجه این سقوط قیمت ارزش بازار بیت‌کوین نیز به حدود ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است. نکته مهم اینجاست که بعد از اطلاعیه فدرال رزرو در خصوص ترازنامه این بانک، همین حرکات قیمتی در بازارهای سهام نیز مشاهده شد.


آلتکوین ها یکپارچه قرمز پوش شده اند


همانطور که عموما در زمان سقوط شدید قیمت بیت‌کوین شاهد هستیم، امروز آلتکوین ها نیز در این مسیر ریزشی با رهبر خود همراهی کرده اند. اتریوم که برای چند روز با قیمتی در حدود ۳۸۰۰ دلار ترید می شد، با سقوط شارپی امروز ۱۲ درصد افت پیدا کرده و به مرز ۳۴۰۰ دلار رسید.


سایر آلتکوین های دارای ارزش بازار زیاد نیز به همین ترتیب مقداری از ارزش خود را از دست دادند. از آن میان می‌توان به بایننس کوین، سولانا، کاردانو، ریپل، پولکادات، ترا، آوالانچ، دوج کوین، شیبا و MATIC اشاره کرد.


وضعیت در میان آلت کوین های کوچکتر بازار نیز به همین شکل است. بیشترین افت قیمت را امروز در رمز ارز هایی مثلCurve DAO Token (-۱۹٪) Loopring (-۱۸٪), ICP (-۱۸٪), Axie Infinity (-۱۷٪), Compound (-۱۷٪), Tezos (-۱۶٪), SushiSwap (-۱۶٪), شاهد هستیم.


در نهایت ارزش تجمعی بازار ارز های دیجیتال امروز با ۲۰۰ میلیارد کاهش به زیر ۲ تریلیون دلار رسیده است.



مطلب فوق صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0