مبین تحلیل
1400/03/17
21:00
📌#کدالبان 🔸#پاکشو #شپاکسا #قرن : افزایش نرخ میانگین 25% برخی از محصولات که این محصولات 84% پاکشو ، 61% شپاکسا و 99.8% را شامل میشود. 🔸#دانا #پارس...

📌#کدالبان



🔸#پاکشو #شپاکسا #قرن : افزایش نرخ میانگین ۲۵٪ برخی از محصولات که این محصولات ۸۴٪ پاکشو ، ۶۱٪ شپاکسا و ۹۹.۸٪ را شامل میشود.



🔸#دانا #پارسیان #ملت #آسیا #نوین :بیمه نامه موضوع آتش سوزی شتران، به صورت کنسرسیومی و با راهبری بیمه ایران صادر شده است و سهم دانا و پارسیان و ملت و آسیا و نوین از بیمه نامه مذکور به ترتیب ۲.۷۷ و ۲.۳۶ و ۱.۲۱ و ۳.۴۸ و ۰.۶۵درصد می باشد.با توجه به اینکه سهم شرکت بیمه دانا و بیمه پارسیان بیمه ملت و بیمه آسیا و بیمه نوین از خسارت این بیمه نامه اندک می باشد، لذا اثر سود و زیان آن برای این دو شرکت قابل توجه نیست.




🔸#شپلی: این شرکت برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت باید افزایش سرمایه ۵۴۰٪ را ثبت کند که بررسی های اولیه نشان میدهد این شرکت قدرت این را دارد که از محل تجدید ارزیابی زمین و تجهیزات،۱۳۹۴٪ افزایش سرمایه دهد.



🔸#وپاسار: شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان از زیرمجموعه های وپاسار در سال مالی ۱۳۹۹ مبلغ ۳۹۱ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه ۳۳۴٪ بیشتر میباشد. تقریبا ۲۰٪ این سود غیر عملیاتی میباشد.



🔸#شرانل : شرکت در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ ، ۵۷۵۸ ریال به ازای هر سهم ساخته است که در مقایسه با سال گذشته ۳.۸ برابر شده است. مقدار فروش تغییر چندانی نداشته است اما نرخ فروش رشد ۵۵ درصدی داشته است. در بهای تمام شده رشد حدودا ۳۰ درصدی در نرخ مواد اولیه داشته ایم.



🔸#شیراز : شرکت در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹، ۶۰۷۲ ریال به ازای هر سهم ساخته است که در مقایسه با سال گذشته ۲.۴ برابر شده است. مقدار تولید و فروش تغییر چندانی نداشته است اما به واسطه ۱.۸ برابر نرخ اوره و رشد در سایر محصولات، مبلغ فروش حدودا ۱.۸ برابر شده است. در قسمت بهای تمام شده به واسطه رشد نرخ گاز طبیعی، رشد تقریبا ۱۰۰ درصدی در مواد مستقیم مشاهده می شود.



✳️#فتوسا : اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس :


🔸این شرکت از روش فلوتاسیون برای تبدیل کنسانتره به شمش استفاده میکند.


🔸برای خاک های متوسط عیار ، عیار روی در حدود ۲۰ درصد و برای خاک های پرعیار در حدود ۳۰ درصد و همچنین عیار سرب به طور متوسط حدود ۲ الی ۴ درصد میباشد.


🔸عیار کنسانتره های سرب به طور معمول در حدود ۵۵ الی ۶۰ درصد ئ کنسانتره روی سولفوره حدود ۵۰ درصد و همچنین کنسانتره روی اکسیده در حدود ۱۷ الی ۲۷ درصد میباشد.


🔸این شرکت در سال گذشته ، برای کاهش ریسک تامین ماده اولیه غیر از خرید از مجتمع سرب و روی انگوران ، از شرکت های سیمین معدن البرز و صنعتی مهر گستر نیز خرید داشته است.


🔸بر اساس مصوبه اسفند ۹۹ مجلس شورای اسلامی ، نرخ برق در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.


➖➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0